zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Nieuwe Mercedes E-klasse doet het omgekeerd

 

3 maart 2020 - Na zo'n vier jaar neemt Mercedes de E-klasse flink op de schop. Het uiterlijk is opgefrist, de veiligheid en het comfort zijn opgeschroefd, daarnaast komen er zeven stekkerhybrides van de vernieuwde Mercedes E-klasse.




Het eerste dat opvalt aan de gewijzigde Mercedes E-klasse is de 'omgekeerde' grille van de reguliere versies. Voorheen zat de breedste zijde van de grille bovenaan, terwijl hij bij de faceliftversie aan de onderkant zit. De E-klasse All-Terrain krijgt een volledig eigen grille-design, dat beter aansluit bij de suv-modellen van het merk. Verder onderscheidt de gefacelifte E-klasse zich neustechnisch met een setje nieuwe koplampen, standaard voorzien van full-ledtechniek.





Check vooral de achterkant van de E-klasse Als je over een tijdje een Mercedes E-klasse tegenkomt en je twijfelt of het de allerallerallernieuwste is, inspecteer dan even de achterkant. Daar zijn de wijzigingen minder subtiel dan aan de voorzijde. Waar de huidige editie nog vrij compacte, min of meer driehoekige lichtunits heeft, bezit de facelift smalle, langgerekte achterlichten. Daarmee hebben we de belangrijkste wijzigingen aan de buitenkant wel gehad. Door naar het interieur!



HEEE Mercedes! Binnenin heeft de vernieuwde Mercedes E-klasse standaard twee digitale displays van elk 10,25 inch. De widescreen-cockpit (twee schermen van 12,3 inch) vergt nog altijd een meerprijs. Het moderne MBUX-infotainment met spraakbediening is wel af fabriek aanwezig. Dus ook in de E-klasse kun je straks naar hartenlust 'HEEE Mercedes!' roepen. Verder zijn er allerlei mogelijkheden om het comfort en het bedieningsgemak te optimaliseren. In de lange lijst komen we onder meer augmented reality voor het navigatiesysteem (wegmarkeringen en dergelijke geprojecteerd in de voorruit) tegen, net als het Energizing-comfortprogramma met massagestoelen en andere verwennerij.

Mercedes geeft aan dat vrijwel alle veiligheidshulpjes zijn aangepast. Hopelijk worden de systemen daardoor wat minder panisch, want de E-klasse slaat nu nog wel eens vals alarm, met onnodige remingrepen tot gevolg.



Zeven stekkerhybrides Ook Mercedes ontkomt niet aan de strenge uitstootregels van de EU. Om die reden komen er niet minder dan zeven stekkerhybrides in het gamma, zowel gecombineerd met benzine- als dieselmotoren. Nieuw is de viercilinder tweeliter benzinemotor met mild-hybridsysteem. Deze levert in totaal 292 pk. Over het verbruik en de CO2-uitstoot heeft Mercedes nog geen cijfers vrijgegeven.



Mercedes-AMG E 53 met 457 pk Geen E-klasse-gamma is compleet zonder dikke AMG-versies. Vandaar dat de reguliere E-klasse meteen gezelschap krijgt van de Mercedes-AMG E 53 4Matic. Deze laat de nieuwe AMG-grille zien, waarachter zich een drieliter zescilinder lijnmotor verschuilt. Dankzij de ondersteuning van een uitlaatgasturbo en een elektrische compressor slingert hij 435 pk de wereld in. Daar doet het mild-hybridsysteem nog eens 22 pk bovenop. Daarmee sprint de nieuwe E AMG in 4,5 seconde naar 100 km/h, de Estate is eentiende van een seconde trager. De topsnelheid van beide versies is 250 km/h. Wie de nieuwe Nederlandse maximumsnelheid liever met 170 km/h overtreedt, neme het AMG Driver's Package. Vierwielaandrijving is uiteraard altijd standaard op de E 53 AMG, net als de bekende 9-traps automaat.

Kijk voor meer autonieuws en autotests op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Prijs BMW X3 en BMW X4 - Facelift voegt 'zuinige' mild hybrid-techniek toe
  BMW 4-serie Gran Coup√© is de 'ouderwetse' versie van de BMW i4
  Stekker uit snelste Tesla aller tijden
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
De Nieuwsbrief Checklist: 49 punten voor een zorgeloze verzending
Bij het versturen van een nieuwsbrief kan veel fout gaan. Fouten maken is menselijk, maar natuurlijk maak je ze liever niet. Om fouten te voorkomen, heeft Spotler een allesomvattend document met 49 checkpoints gemaakt. Superhandig!
Download de gratis checklist
Lees verder
Dit is waarom de beveiliging van jouw domein zo belangrijk is
Het managen van jouw onderneming aan de hand van een sterk netwerk doe je zo
Een bedrijf kopen of verkopen, wat zijn de haken en ogen?
reacties
Hervormingsplan voor woningmarkt goed ontvangen door makelaars (1) 
Logisch dat we zo vaak onlogisch denken (1) 
Hoogwaardige audio-oplossingen bepalend voor welzijn, efficiŽntie en professionele uitstraling van hybride werkers (1) 
Vijf AI-lessen die COVID-19 ons leerde (1) 
Pandemie heeft grote impact op werkmotivatie jongeren  (1) 
Investeren in vitaliteit sleutel tot aantrekken en behouden van talent (1) 
Brussel pleit voor langer en vrijer zwangerschapsverlof (1) 
top10
Futurizen. Het nieuwe werkwoord voor managers
Bedrijfsportemonnee belangrijker dan ethisch kompas
De toekomst van een AI-gebaseerd bedrijf
Hoogwaardige audio-oplossingen bepalend voor welzijn, efficiŽntie en professionele uitstraling van hybride werkers
Bedrijven tonen sterke weerstand tegen technologische transformatie
Kwart thuiswerkers zoekt andere baan bij terugkeer naar kantoor
Vijf tips om nieuwe medewerkers doeltreffend te onboarden
Aanbod valse vaccinatie- en testcertificaten op Darknet en Telegram stijgt met 500 procent
Onderwijs grootste prioriteit voor Nederlanders
NBBU: SER-akkoord leent zich voor voortzetten gesprekken uitzend-cao
meer top 10