zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Nieuwe Mercedes E-klasse doet het omgekeerd

 

3 maart 2020 - Na zo'n vier jaar neemt Mercedes de E-klasse flink op de schop. Het uiterlijk is opgefrist, de veiligheid en het comfort zijn opgeschroefd, daarnaast komen er zeven stekkerhybrides van de vernieuwde Mercedes E-klasse.




Het eerste dat opvalt aan de gewijzigde Mercedes E-klasse is de 'omgekeerde' grille van de reguliere versies. Voorheen zat de breedste zijde van de grille bovenaan, terwijl hij bij de faceliftversie aan de onderkant zit. De E-klasse All-Terrain krijgt een volledig eigen grille-design, dat beter aansluit bij de suv-modellen van het merk. Verder onderscheidt de gefacelifte E-klasse zich neustechnisch met een setje nieuwe koplampen, standaard voorzien van full-ledtechniek.





Check vooral de achterkant van de E-klasse Als je over een tijdje een Mercedes E-klasse tegenkomt en je twijfelt of het de allerallerallernieuwste is, inspecteer dan even de achterkant. Daar zijn de wijzigingen minder subtiel dan aan de voorzijde. Waar de huidige editie nog vrij compacte, min of meer driehoekige lichtunits heeft, bezit de facelift smalle, langgerekte achterlichten. Daarmee hebben we de belangrijkste wijzigingen aan de buitenkant wel gehad. Door naar het interieur!



HEEE Mercedes! Binnenin heeft de vernieuwde Mercedes E-klasse standaard twee digitale displays van elk 10,25 inch. De widescreen-cockpit (twee schermen van 12,3 inch) vergt nog altijd een meerprijs. Het moderne MBUX-infotainment met spraakbediening is wel af fabriek aanwezig. Dus ook in de E-klasse kun je straks naar hartenlust 'HEEE Mercedes!' roepen. Verder zijn er allerlei mogelijkheden om het comfort en het bedieningsgemak te optimaliseren. In de lange lijst komen we onder meer augmented reality voor het navigatiesysteem (wegmarkeringen en dergelijke geprojecteerd in de voorruit) tegen, net als het Energizing-comfortprogramma met massagestoelen en andere verwennerij.

Mercedes geeft aan dat vrijwel alle veiligheidshulpjes zijn aangepast. Hopelijk worden de systemen daardoor wat minder panisch, want de E-klasse slaat nu nog wel eens vals alarm, met onnodige remingrepen tot gevolg.



Zeven stekkerhybrides Ook Mercedes ontkomt niet aan de strenge uitstootregels van de EU. Om die reden komen er niet minder dan zeven stekkerhybrides in het gamma, zowel gecombineerd met benzine- als dieselmotoren. Nieuw is de viercilinder tweeliter benzinemotor met mild-hybridsysteem. Deze levert in totaal 292 pk. Over het verbruik en de CO2-uitstoot heeft Mercedes nog geen cijfers vrijgegeven.



Mercedes-AMG E 53 met 457 pk Geen E-klasse-gamma is compleet zonder dikke AMG-versies. Vandaar dat de reguliere E-klasse meteen gezelschap krijgt van de Mercedes-AMG E 53 4Matic. Deze laat de nieuwe AMG-grille zien, waarachter zich een drieliter zescilinder lijnmotor verschuilt. Dankzij de ondersteuning van een uitlaatgasturbo en een elektrische compressor slingert hij 435 pk de wereld in. Daar doet het mild-hybridsysteem nog eens 22 pk bovenop. Daarmee sprint de nieuwe E AMG in 4,5 seconde naar 100 km/h, de Estate is eentiende van een seconde trager. De topsnelheid van beide versies is 250 km/h. Wie de nieuwe Nederlandse maximumsnelheid liever met 170 km/h overtreedt, neme het AMG Driver's Package. Vierwielaandrijving is uiteraard altijd standaard op de E 53 AMG, net als de bekende 9-traps automaat.

Kijk voor meer autonieuws en autotests op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Polestar 2 kopen? Dat doe je 'In Space'
  BPM: Waarom veel auto's per 1 juli duurder of goedkoper worden.
  Subsidie op elektrische auto's voor particulieren. Hoe werkt het?
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
[Infographic] Marketingmogelijkheden met beschikbare klantdata
Je e-mail marketingsoftware is gevuld met veel klantgegevens: ’kale’ gegevens waar je waarschijnlijk weinig oog voor hebt. Bekijk je data eens anders en ontdek dat er een wereld aan marketingmogelijkheden opengaat. Deze infographic van Spotler helpt je vast op weg.
Download de infographic
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
Helft Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekering (1) 
Helft bedrijven heeft moeite met datamanagement (1) 
Ook Renault en Nissan snijden in prijzen elektrische auto's (1) 
Vier op de tien vinden klantenservice financiële dienstverleners ondermaats  (2) 
Thuiswerken & flexibiliteit: Nederlander verwacht blijvende impact op werk door pandemie  (1) 
top10
Het geheim van succesvolle cybersecurity: business in verbinding met IT
Hoe kunnen banken en financiële instellingen reageren op COVID-19?
Twee derde van de Europese organisaties maakt actief gebruik van kunstmatige intelligentie
Iedereen aan de slag, aan de slag voor iedereen
De toetsstenen voor leiderschap in vier criteria
De onstuitbare opmars van de barcode in het dagelijks leven
Wat zijn de regionale gevolgen van corona?
Platform de Toekomst van Arbeid geeft boost aan hervormingen werken, leren en sociale zekerheid
Welke HR-banen verschijnen de komende tien jaar?
Nauwelijks beweging in de luchtvaart in mei
meer top 10