zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Louwman haalt elektrische suv van Byton naar Nederland

 

3 maart 2020 - In het najaar van 2019 berichtten we al over de Byton M-Byte. We hadden toen nog onze twijfels hoe serieus we die auto moesten nemen. Daar komen we nu op terug, want de elektrische suv wordt door niemand minder naar Nederland gehaald dan de firma Louwman. Je weet wel, de importeur van Toyota en Lexus.




In een officieel persbericht noemt Louwman de Byton M-Byte 'een premium, connected, volledig elektrische en ruime suv ... die door digitale integratie een nieuwe dimensie aan automobiliteit gaat geven'. Zó, dat zijn teksten.



Designed in Germany Ook het uiterlijk van de in Duitsland ontworpen, maar in China gebouwde suv maakt indruk. Aan de buitenkant doet hij een beetje denken aan een platgeslagen Range Rover Velar, maar dan met koplampen waarin iemand zit te lasergamen. Vanbinnen wekt de Byton M-Byte associaties met een bioscoop; de voorste inzittenden krijgen een tft-scherm van maar liefst 1,20 meter voor hun neus. Op het - weinig elegant vormgegeven - stuur en op de tunnelconsole zien we uit de kluiten gewassen touchpads. Helaas hebben we daarop geen popcorn-bestelknop kunnen ontdekken ...



Drie aandrijflijnen Byton M-Byte Louwman geeft aan dat de Byton M-Byte met drie verschillende aandrijflijnen leverbaar wordt. De instapper heeft een elektromotor die 272 pk naar de achterwielen stuurt. De motor wordt gevoed door een accupakket van 72 kWh, waarmee een actieradius van 360 kilometer (WLTP) in het verschiet ligt. Daarnaast komt er een achterwielaandrijver met 408 pk en een accupakket van 95 kWh. Naar verluidt kom je in deze versie 460 kilometer ver.

De topversie van de Byton M-Byte combineert de krachtigste motor en het grootste accupakket met vierwielaandrijving. Dat zorgt voor een iets hoger stroomverbruik. Daardoor wordt de actieradius beperkt tot 435 kilometer. Over prijzen en prestaties laat Louwman voorlopig nog niets los.

Byton in 2021 op Nederlandse markt De verwachting is dat de eerste Bytons in de tweede helft van 2021 naar Nederland komen. Maar je moet niet denken dat je de elektrische suv dan bij de Toyota-dealer op de hoek kunt scoren. Tussen de regels door lezen we dat Louwman de nieuwkomer op een Tesla-achtige manier aan de man gaat brengen, dus vooral via online-verkoopkanalen. Wordt vervolgd!

Kijk voor meer autonieuws en autotests op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Polestar 2 kopen? Dat doe je 'In Space'
  BPM: Waarom veel auto's per 1 juli duurder of goedkoper worden.
  Subsidie op elektrische auto's voor particulieren. Hoe werkt het?
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
[Infographic] Marketingmogelijkheden met beschikbare klantdata
Je e-mail marketingsoftware is gevuld met veel klantgegevens: ’kale’ gegevens waar je waarschijnlijk weinig oog voor hebt. Bekijk je data eens anders en ontdek dat er een wereld aan marketingmogelijkheden opengaat. Deze infographic van Spotler helpt je vast op weg.
Download de infographic
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
Helft Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekering (1) 
Helft bedrijven heeft moeite met datamanagement (1) 
Ook Renault en Nissan snijden in prijzen elektrische auto's (1) 
Vier op de tien vinden klantenservice financiŽle dienstverleners ondermaats  (2) 
Thuiswerken & flexibiliteit: Nederlander verwacht blijvende impact op werk door pandemie  (1) 
top10
Het geheim van succesvolle cybersecurity: business in verbinding met IT
Hoe kunnen banken en financiŽle instellingen reageren op COVID-19?
Twee derde van de Europese organisaties maakt actief gebruik van kunstmatige intelligentie
Iedereen aan de slag, aan de slag voor iedereen
De toetsstenen voor leiderschap in vier criteria
De onstuitbare opmars van de barcode in het dagelijks leven
Wat zijn de regionale gevolgen van corona?
Platform de Toekomst van Arbeid geeft boost aan hervormingen werken, leren en sociale zekerheid
Welke HR-banen verschijnen de komende tien jaar?
Nauwelijks beweging in de luchtvaart in mei
meer top 10