zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Prijzen Volkswagen Golf 8: wat is hij eigenlijk duur!

 

15 januari 2020 - Op het eerste gezicht lijkt de Volkswagen Golf met zijn basisprijs van 25.995 euro niet extreem hoog geprijsd. Tot je ziet welke motorvariant je krijgt:¬†een driecilindertje met 90 luizige pk's!¬†




Wil je dieselen, dan ben je nog duurder uit. Een Volkswagen Golf 2.0 TDI DSG Style (150 pk) kost 42.030 euro. Volkswagen verzacht het leed door op elke Golf vier jaar garantie en standaard een digitaal instrumentarium te leveren. Verder probeert Volkswagen je te verleiden met LED voor- en achterlichten, een multifunctioneel stuurwiel en klimaatbeheersing. Overigens is de Style-uitvoering wel het topmodel, met 3-zone klimaatbeheersing, een 14-voudig elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met massagefunctie, 17-inch lichtmetalen wielen en een licht/-regensensor.





Prijs van de concurrenten We kijken ook even wat de belangrijkste concurrenten kosten. Een Ford Focus met 100 pk is goedkoper, met een vanafprijs van 25.055 euro. Ook de Renault-dealer doet je een betere aanbieding. Een Renault Mégane (100 pk) kost 23.590 euro. Bij de Kia Ceed ben je ook minder kwijt: probeer maar eens weerstand te bieden aan 120 pk en 7 jaar garantie voor een prijs van 23.295 euro. Aan de andere kant: over de restwaarde van een Volkswagen Golf hoef je je geen zorgen te maken.   



Andere motoren van de Golf De Volkswagen Golf is niet alleen met een 90 pk sterke driecilinder of een diesel met 150 pk. De 1,0-liter driecilinder motor is er ook met meer vermogen (110 pk), terwijl de 1.5 TSI viercilinder benzinemotor in twee vermogensvarianten komt (130 en 150 pk). Van de TDI is eveneens een kleinere variant leverbaar, die goed is voor 115 pk. We zouden je graag de prijzen willen geven, maar die geeft Volkswagen pas later af.



Prijs van een Golf in 1974 De Volkswagen Golf staat al 36 jaar in de prijslijst. In 1974 kostte de Volkswagen Golf omgerekend 7300 euro. Toen kreeg je geen digitaal instrumentarium, maar een kleine auto van 3,80 meter die nog geen 750 kilo woog. Over gordels achterin had niemand het nog, áls je al kon zien hoe het met je kinderen ging in de rookwalm van de vers opgestoken sigaret, sigaar of pijp ... 

 

Kijk voor meer autonieuws en autotests op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Kom maar op met die CO2-boetes: hier is de Mercedes GLE Coup√© AMG!
  Kia Ceed Sportswagon en XCeed Plug-in Hybrid hebben een prijs
  In de Aston Martin Vantage Roadster is het altijd lente
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
De meest belangrijke bedrijfsverzekeringen op een rijtje
Hoe werkt een laadpaal voor elektrische autoís eigenlijk?
reacties
'Cybersecurity moet een schoolvak worden' (1) 
De vier belangrijkste betaaltrends om naar uit te kijken in 2020 (1) 
Meer productiviteit in minder tijd (2) 
Europese markt overspoeld met nepartikelen (2) 
Arbeidsmarkt onverminderd goed (1) 
Angst voor baanverlies leidt tot slapeloze nachten (1) 
Meerderheid werknemers denkt dat technologie hun werkervaring verbetert (1) 
top10
Nederlanders bezorgd over de toekomst
Vijf leidende technologietrends
Vier HR-trends voor 2020
Nederland in top tien economisch meest getroffen landen door coronavirus
'Cybersecurity moet een schoolvak worden'
Bedrijfsleven leunt op achterhaald beleid wanneer het gaat om cyberveiligheid
Nederlanders in Europese kopgroep digitale vaardigheden
Supply Chain 4. 0: Klantbeleving als doorslaggevende succesfactor
Diversiteit in Raad van Commissarissen neemt gestaag toe
Volop aandacht voor het menselijk kapitaal
meer top 10