zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Gelukkig maar: je hoeft geen eikel te zijn om Mercedes te rijden

 

9 december 2019 - Wij wisten het natuurlijk al, maar nu is het ook officieel. Volgens een representatief onderzoek door het Psychologisch Instituut van de Universiteit van Helsinki, hoef je niet per se een eikel te zijn om in een Mercedes te rijden ...




We hoeven er niet omheen te draaien, de eigenaren/berijders van dure auto's hebben niet bij iedereen een positief imago. Daarbij maakt het niet altijd uit of dit nu een Mercedes, een BMW, een Audi of een Lamborghini is. Een dure auto is voor veel mensen synoniem met 'patserbak'. Die term zegt niet alleen iets over de auto, maar ook over de eigenaar. Althans, in de ogen van de mensen die níet in een duur merk rijden.



Maar volgens het onderzoek van Jan-Erik Lönnqvist, waarbij 1892 Finse auto-eigenaren werden ondervraagd, is lang niet iedereen die in een dure auto rijdt een patser. Om die reden is de titel van het onderzoek ook: 'Not only assholes drive Mercedes'.

Kritische houding Wel bleek dat narcistische eigenschappen en een sterk zelfbewustzijn hoog scoren onder de berijders van dure auto's. Grappig genoeg bleek de aanwezigheid van deze eigenschappen onafhankelijk van de hoogte van het inkomen. Verder bleek dat mensen die heel kritisch op zichzelf en anderen zijn, eveneens graag in een dure auto rijden. Omdat een dure auto - waarvan men een hoog kwaliteitsniveau verwacht - goed bij hun kritische houding past. Alle Mercedes-, Audi, BMW- en Porsche-rijders kunnen dus opgelucht ademhalen ...

Kijk voor meer autonieuws en autotests op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Huh? Porsche keert terug naar zescilinders voor de nieuwe 718 Boxster en Cayman GTS
  Prijzen Volkswagen Golf 8: wat is hij eigenlijk duur!
  Dit weten we over de Volkswagen Golf GTE (2020)
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Tips om meer uit e-mail te halen met een CRM-koppeling
Wil je je in 2020 meer focussen op klantengagement? Dan heb je zowel een CRM- als een email marketingsysteem nodig. In dit white paper legt Spotler uit waarom een koppeling zo waardevol is én hoe je dit goed aanpakt. Benieuwd naar de tips?
Download white paper
Lees verder
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Personeel inwerken met behulp van een onboard-programma
Waarom kiezen voor een agile werkwijze bij de ontwikkeling van software
Het belang van een goede online marketing partner
reacties
Onbekend maakt onbemind (1) 
Geef uw jaaromzet nog een extra boost met inzet van data  (1) 
De kunst van het complimenteren (4) 
Eén op acht werkenden vindt dat organisatie prima zonder printer kan (2) 
Helft Nederlanders ziet op tegen functioneringsgesprek (1) 
Soft Skills: programmeur moet teamspeler zijn, salesmedewerker coole kikker  (1) 
Loonafspraken voor 2020 hoger dan 2019 (1) 
top10
De top-100 snelst groeiende beroepen van de toekomst: Mensenwerk blijft groeien
Waar kandidaten zich aan storen tijdens een sollicitatiegesprek
Dit jaar nog geen advertenties op WhatsApp
IT-trends in 2020: hoe AI alle andere trends gaat beïnvloeden
Posities in zorg overheersen in top tien snelst groeiende banen
Duurzame kijk op HRM oplossing voor burn-outklachten?
Meerwaarde creëren uit menselijk kapitaal met ISO-norm
Stap uit de sprookjeswereld en stop het (digitale) zwart-wit-denken
Nederland ideale vestigingsplek dankzij digitale infrastructuur
Bedrijven plukken steeds vaker voordelen van mobiele CRM-apps
meer top 10