zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Gaaf: de nieuwe Opel Insignia krijgt Manta-trekjes!

 

2 augustus 2019 - De nieuwe Opel Insignia staat pas voor 2023 op de rol. Toch wagen we alvast een blik in de toekomst. Het goede nieuws: ondanks de banden met PSA blijft de nieuwe Insignia een echte Opel. Het betere nieuws: hij krijgt Manta-trekjes!

Door de samenwerking met Peugeot Citroën had Opel ook al eerder op de proppen kunnen komen met een nieuwe Insigna. Binnen PSA is immers het EMP2-platform beschikbaar waarvan onder meer ook de Opel Grandland X al gebruikmaakt. De reden dat de Rüsselsheimers dat niet doen, is simpel. Het huidige model is nog redelijk vers en Opel hoeft geen licentierechten aan de voormalige concernmoeder General Motors te betalen.



Neusje van de MantaSleutelbegrippen voor de opvolger zijn: precisie, kwaliteit en betrouwbaarheid. Dat klinkt veelbelovend, maar niet heel spannend. Maar dat wordt goedgemaakt door het design, waarvan de illustrator van onze AutoZeitung-collega's een voorbode op papier heeft gezet. Daarvoor lijkt Opel uit hetzelfde vaatje tappen als voor de Opel GT X Experimental. Dit studiemodel presenteerde Opel in 2018 en heeft details die aan de Opel Manta A doen denken. Zoals we eerder al berichtten, is het ook helemaal niet ondenkbaar dat er op basis van de nieuwe Astra of Insignia weer een Manta uit de hoge hoed komt.

Insignia blijft een sedanNet als de Peugeot 508 en de Opel Grandland X leunt de nieuwe Insignia op het modulaire EMP2-platform van concern. Voor de carrosserie houdt Opel - net als Volkswagen bij de Passat - vast aan twee varianten: een sedan en een stationwagon. Dat de Duitsers aan de sedan vasthouden en niet voor een vijfdeurs carrosserie à la Peugeot 508 kiezen, heeft te maken met de wensen van de Britse Vauxhall-tak. Daar zijn ze meer van het klassieke three-box design en aan die wens komt Opel tegemoet – Brexit of geen Brexit.

Ook als PHEV met 300 pkOp het gebied van de aandrijflijnen verwachten we geen grote verrassingen. De belangrijkste aandrijflijn heeft de 1,5-liter viercilinder turbobenzinemotor in de hoofdrol. Daarnaast maakt ook de tweeliter diesel zijn opwachting. Net als bij de Opel Grandland X maakt een plug-in hybride met een systeemvermogen van 300 pk het rijtje compleet.

Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Kia Ceed Sportswagon en XCeed Plug-in Hybrid hebben een prijs
  In de Aston Martin Vantage Roadster is het altijd lente
  Garnalen, kippenvleugeltjes en bier uit je Ford Mustang Mach-E
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
reacties
De vier belangrijkste betaaltrends om naar uit te kijken in 2020 (1) 
Meer productiviteit in minder tijd (2) 
Europese markt overspoeld met nepartikelen (2) 
Arbeidsmarkt onverminderd goed (1) 
Angst voor baanverlies leidt tot slapeloze nachten (1) 
Meerderheid werknemers denkt dat technologie hun werkervaring verbetert (1) 
Leiderschap in de digitale economie is een vak apart (3) 
top10
Hoe leuk moet je elkaar vinden om een goed team te zijn?
Leeftijd grootste obstakel voor Nederlanders in loopbaan
Leidinggevende is voorstander van zelfsturende teams
Zo krijgt u nog sneller betaald
De ervaringsrevolutie: we willen niet alleen kijken, maar ook participeren
Inclusiviteit nog lang niet overal vanzelfsprekend
Wintersport: 44 procent automobilisten vindt rijden in sneeuw eng
Vijf leidende technologietrends
Nederlanders bezorgd over de toekomst
'Cybersecurity moet een schoolvak worden'
meer top 10