zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Gaaf: de nieuwe Opel Insignia krijgt Manta-trekjes!

 

2 augustus 2019 - De nieuwe Opel Insignia staat pas voor 2023 op de rol. Toch wagen we alvast een blik in de toekomst. Het goede nieuws: ondanks de banden met PSA blijft de nieuwe Insignia een echte Opel. Het betere nieuws: hij krijgt Manta-trekjes!

Door de samenwerking met Peugeot Citroën had Opel ook al eerder op de proppen kunnen komen met een nieuwe Insigna. Binnen PSA is immers het EMP2-platform beschikbaar waarvan onder meer ook de Opel Grandland X al gebruikmaakt. De reden dat de Rüsselsheimers dat niet doen, is simpel. Het huidige model is nog redelijk vers en Opel hoeft geen licentierechten aan de voormalige concernmoeder General Motors te betalen.



Neusje van de MantaSleutelbegrippen voor de opvolger zijn: precisie, kwaliteit en betrouwbaarheid. Dat klinkt veelbelovend, maar niet heel spannend. Maar dat wordt goedgemaakt door het design, waarvan de illustrator van onze AutoZeitung-collega's een voorbode op papier heeft gezet. Daarvoor lijkt Opel uit hetzelfde vaatje tappen als voor de Opel GT X Experimental. Dit studiemodel presenteerde Opel in 2018 en heeft details die aan de Opel Manta A doen denken. Zoals we eerder al berichtten, is het ook helemaal niet ondenkbaar dat er op basis van de nieuwe Astra of Insignia weer een Manta uit de hoge hoed komt.

Insignia blijft een sedanNet als de Peugeot 508 en de Opel Grandland X leunt de nieuwe Insignia op het modulaire EMP2-platform van concern. Voor de carrosserie houdt Opel - net als Volkswagen bij de Passat - vast aan twee varianten: een sedan en een stationwagon. Dat de Duitsers aan de sedan vasthouden en niet voor een vijfdeurs carrosserie à la Peugeot 508 kiezen, heeft te maken met de wensen van de Britse Vauxhall-tak. Daar zijn ze meer van het klassieke three-box design en aan die wens komt Opel tegemoet – Brexit of geen Brexit.

Ook als PHEV met 300 pkOp het gebied van de aandrijflijnen verwachten we geen grote verrassingen. De belangrijkste aandrijflijn heeft de 1,5-liter viercilinder turbobenzinemotor in de hoofdrol. Daarnaast maakt ook de tweeliter diesel zijn opwachting. Net als bij de Opel Grandland X maakt een plug-in hybride met een systeemvermogen van 300 pk het rijtje compleet.

Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10