zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Jaguar I-Pace smeekt om aandacht

 

23 juli 2019 - In december 2018 was de Jaguar I-Pace de bestverkochte auto van Nederland. Ruim 2600 kersverse I-Pace-rijders verlieten die maand trots het pand van hun Jaguar-dealer. Een halfjaar later bungelt de I-Pace op plek 173; slechts 111 stuks gingen er dit jaar over de dealerdrempel. Tijd voor actie!

Als er één merk is dat last heeft gehad van de gewijzigde bijtellingsregels per 1 januari, dan is Jaguar het wel. In totaal verkochten de Britten meer dan 4600 auto's in ons land, waarvan bijna 3500 I-Paces. Door de strengere bijtellingsregels (4 procent over eerste 50.000 euro, daarboven gewoon 22 procent) is de elektrische Jaguar maar moeilijk te slijten. En voor volgend jaar ziet het er nog somberder uit, want de overheid wil de bijtellingsregels voor elektrische auto's verder versoberen.



Hoera, luxe matten!In een poging het tij een klein beetje te keren, komt Jaguar met de I-Pace Business Edition. De I-Pace Business Edition is gebaseerd op de S- of SE-uitvoering. Boven op de standaarduitrusting is de Business Edition voorzien van DAB+-radio, stoelverwarming en – hieperdepiep – premium vloermatten!

I-Pace Business vanaf 73.900 euroVolgens Jaguar is de I-Pace Business een tijdelijke aanbieding, met een vanafprijs van 73.900 euro. Verder rekent de importeur ons voor dat het klantvoordeel kan oplopen tot 8.700 euro. Dat komt niet alleen door die chique matten en die billenwarmers in de voorstoelen. Het Eneco-laadpunt dat bij de prijs is inbegrepen, speelt daarbij waarschijnlijk een grotere rol. Addertje onder het gras: die gratis laadpaal is alleen part of the deal als je de I-Pace bij Jaguar zelf leaset. Operational lease is mogelijk vanaf 895 euro per maand en financial lease maakt je maandelijks 599 euro armer. Exclusief de btw.

Tot 67 km per uur ladenKlanten kunnen kiezen uit een conventioneel Alfen AC-laadpunt of – tegen meerprijs – voor de nieuwe Ecotap DC15-lader, een DC-laadpunt voor thuisgebruik. De Ecotap DC15 heeft een laadvermogen van maximaal 15 kW en kan per uur een hoeveelheid energie laden die overeenkomt met een bereik van 67 kilometer. In vergelijking met een standaard 3,7 kW laadpunt daalt de laadtijd van gemiddeld 27 uur naar 6 uur. En dat is sowieso goed nieuws, want dat scheelt weer wat hoofdrekenen.

Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10