zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Met de McLaren GT kun je snel en comfortabel naar Zuid-Frankrijk

 

15 mei 2019 - Dit is een grand tourer. Dat alle grand tourers tot nu toe de motor voorin hadden, deert McLaren niet. De GT moet het comfortabele, bruikbare alternatief zijn voor de 720S worden.

Hij wordt – hoe kan het ook anders – aangedreven door McLarens bekende 4,0 liter twinturbo V8. In de GT is die krachtbron goed voor 620 pk en 630 Nm koppel. Hij is gekoppeld aan een zeventraps automaat met dubbele koppeling en maakt een sprint naar 100 km/h in 3,2 seconden mogelijk. Al na 9,0 seconden vliegt de tellernaald de 200 km/h voorbij. De topsnelheid van de GT is 326 km/h.



Stuk langerNet als de 570S en 720S is de GT grotendeels opgetrokken uit koolstofvezel. Hij weegt 1530 kilogram, waarmee hij ruim 100 kilogram zwaarder is dan de 720S. De GT is ook een stuk langer. Hij meet 4,68 meter in de lengte. Dit tegenover 4,54 voor de 720S.

Glazen klepNet als de 570GT heeft hij een schuin aflopende achterkant met een grote glazen klep. Daaronder kan 420 liter aan bagage worden gestouwd. In totaal is er 570 liter aan kofferruimte beschikbaar, want er is ook nog een 150 liter grote bak in de neus.

Licht in de cabineMcLaren heeft geprobeerd zo veel mogelijk licht in de cabine te krijgen. Daarom zitten er (optionele) glazen panelen in het dak (die met een druk op een knop geblindeerd kunnen worden) en zijn de c-stijlen deels in glas uitgevoerd, net als bij de 720S Spider.

Meer luxe en comfortIn het interieur is meer luxe en comfort te vinden dan in andere McLarens. Het dashboard deelt de GT niet met de 720S. Hij heeft een eigen design, met daarin het meest uitgebreide infotainmentsysteem dat McLaren ooit heeft gemonteerd. Nappaleer op de stoelen en het dashboard is standaard, maar er kan ook worden gekozen voor andere leersoorten, Alcantara of zelfs kasjmier.

Meer geluidsisolatieDe GT – die eind dit jaar op de markt komt – moet naast snel ook vooral comfortabel zijn, vindt McLaren. Daarom heeft de fabrikant motorsteunen gemonteerd die minder stijf zijn en is er meer geluidsisolatie toegepast. Desondanks heeft ook de GT een Comfort-, Sport- en Track-modus. Hij staat op speciaal ontwikkelde Pirelli P Zero-banden, in de maat 20-inch voor en 21-inch achter.

Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10