zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Wat doet de nieuwe Mercedes C-klasse stiekem op de Ną¼rburgring?

 

25 april 2019 - De Mercedes C-klasse kreeg vorig jaar nog een opfrisbeurt, toch staat het nieuwe model al te trappelen van ongeduld om zijn debuut te maken. We zagen hem al eerder in pyjama rondrijden, maar nog niet op de Ną¼rburgring. Wat doet die brave sedan daar eigenlijk?

W206, dat wordt de interne modelcode van de nieuwe C-klasse. Zijn maatvoering wordt ongeveer gelijk aan die van het huidige model. En het design? Dat wordt evenmin dramatisch anders. Wat is er dan wel nieuw? Nou, best veel. Zo staat de C-klasse straks op een ingekorte versie van het nieuwe MRA2-platform (tweede generatie van het Mercedes Rearwheel Architecture-onderstel), dat voor de Mercedes E-klasse wordt gebruikt. De nieuwe bodemplaat weegt minder en deelt enkele componenten met de bodemplaat van de aankomende elektrische modellen van Mercedes. Onder de motorkap zullen we op viercilindergebied vooral oude bekenden aantreffen. Daaronder de bevindt zich onder meer de nieuwe schone tweeliter diesel uit de E-klasse. Niks schokkends dus.



Waarom rijdt de C-klasse over de Ring?Komen we terug bij de vraag die we ons eerder stelden: waarom knallen de testrijders met de C-klasse over de Ring? Om te kijken hoe het onderstel reageert op de power van de nieuwe zescilinders. Een daarvan is de drieliter diesel die je ook in de onlangs gefacelifte Mercedes S-klasse kunt bestellen. Met één turbo levert deze " volgens Mercedes brandschone " zes-in-lijn 286 pk. Met een blazertje extra worden dat er zelfs 340. Dat lijkt ons best een gezellige knorrepot. Maar er is meer. De drieliter zescilinder lijnmotor die tijdens zijn ontwikkeling in de ketel met benzinetoverdrank is gevallen, is goed voor 400 pk. Kijk, daarmee kun je aankomen op de Ną¼rburgring! En gezien de recente ervaringen met snelle Mercedessen, denken we dat dikke 3-series en vette A4's op hun tellen moeten gaan passen.

Elektrische actieradius Mercedes C-klasse Plug-in HybridVoor wie nu roept: "Nou, nou, waar is dat nu voor nodig!", hebben we ook goed nieuws. Want ook van de nieuwe Mercedes C-klasse komt een plug-in hybride-versie. Milieubewuste mensen kunnen met een gerust groen hart C-klasse blijven rijden. Net als de huidige generatie beschikt de nieuwe stekkerhybride over een tweeliter benzinemotor die ondersteund wordt door een elektromotor. Nu niet schouderophalend reageren, want de elektrische actieradius wordt bijna verdubbeld, tot een riante 100 kilometer.

C-klasse krijgt trekjes van de S-klasseBehalve de zescilinder dieselmotor krijgt de C-klasse nog meer trekjes van de S-klasse. Het 48-volt boordnet bijvoorbeeld, waarmee onder meer de aircocompressor van energie wordt voorzien. En dat heeft weer een gunstig effect op het brandstofverbruik. Op verlichtingsgebied belooft de C-klasse een kanjer te worden, met led-grootlicht dat alles en iedereen binnen een afstand van 600 meter in de schijnwerpers kan zetten.

Nieuwe insteek infotainment Uiteraard kun je Mercedes' nieuwe middenklasser straks ook bestellen met het nieuwste van het nieuwste als het gaat om veiligheidssystemen en infotainment. Overigens lijkt het erop dat Mercedes met dat laatste een iets andere weg inslaat dan met de E-klasse. Zo krijgt de C-klasse virtuele knoppen op het stuur, vergelijkbaar met die van de Audi A8. Daarnaast beschikt de bestuurder over een infotainmentscherm ter grootte van een klein aquarium (diameter 30 cm). Daarop zie je geen guppy's of goudvissen, maar wel de mogelijkheden die de virtuele knoppen je bieden. Gebarentaal is waarschijnlijk niet aan de nieuwe C-klasse besteed. Dat lijkt ons ook niet nodig, gezien het prima werkende MBUX-systeem met spraakbediening.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Na foto's en video's, nu een leerparty: Bentley Flying Spur voert spanning op
  Volkswagen Polo en Golf TGI met derde aardgastank voor grotere actieradius
  Mazda CX-30 krijgt prijskaartje
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Is uw volgende zakelijke leaseauto een Tesla?
reacties
Helft Nederlanders kan op vakantie werk niet loslaten (1) 
Tesla wil meer geld ophalen (1) 
Generatie Z is het meest productief op een druk kantoor (1) 
Record aan kwetsbaarheden zorgt voor meer innovatie in cybersecurity (1) 
HR heeft nauwelijks invloed op de scholingsintentie van medewerkers (1) 
Werknemer neemt vrij voor ziek huisdier (1) 
Werven van nieuwe medewerker kost meer dan 4. 000 euro per persoon (1) 
top10
Tja, je kunt natuurlijk alles wel relativeren!
Slecht functionerende collega’s grootste stoorzender op het werk
Generatie Z is het meest productief op een druk kantoor
Helft Nederlanders kan op vakantie werk niet loslaten
In Nederland solliciteren vooral flexibele, leergierige en nauwkeurige mensen
Aandachtspunten bij het ontwikkelen van visie
60’ers vaker inkomen, minder vaak uitkering of pensioen
B2B-marketeers moeten koopgedrag bekijken om klanten te werven
Zo wint u de harten van millennials
Zwangere vrouw kent haar rechten op de werkvloer niet
meer top 10