zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Ferrari F8 Tributo is 488 Pista in nieuwer jasje

 

28 februari 2019 - De 488 GTB is niet meer. Hij is vervangen door deze F8 Tributo. Ferrari zelf spreekt over een heuse 'opvolger', maar de buitenzijde doet eerder denken aan een facelift. Ook onderhuids bekende techniek, al zullen wij de laatsten zijn dat de nieuwe Ferrari een achterhaalde indruk wekt.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: eigenlijk is de Ferrari F8 Tributo niets meer dan een 488 Pista in een nieuwer jasje. En zelfs dan nog is het met een loep zoeken naar de verschillen. Veel meer dan een ander verloop van de voorspoiler, de motorkap en de zij-skirts komen we niet. De achterzijde bevat zelfs hooguit wat meer kleur, al verdubbelden tevens het aantal lichtunits aldaar.



Vrij kleine visuele wijzigingen dus. Maar het effect ervan is groot, zegt Ferrari. Zo zou de aerodynamica met tien procent zijn verbeterd. Ten opzichte van de 488 GTB welteverstaan. Maar wat de winst is ten opzichte van de Pista, wordt niet gezegd. Nihil waarschijnlijk.

Beestachtig snelOm dat een gemiste kans is? Welnee. Veel beter en sneller dan de Ferrari 488 Pista, die bovendien nog zeer recent is, vind je namelijk nog altijd niet. Het feit dat de F8 Tributo 90% van de Pista's talenten ontleent, zegt meteen alles over diens kunnen.

De 3.9 liter V8-biturbo in de F8 is dezelfde aan die in de Pista. Niet minder dan 720 en 770 Nm kan het hoogtoerige blok opwekken, 50 pk meer dan de 488 GTB en genoeg om binnen de drie seconden naar de honderd te knallen. 2,9 om precies te zijn. Vanuit stilstand naar 200 km/h snellen vergt slechts acht tellen van je geduld en de fut is er pas uit bij " hou je vast " 340 km/h. Onaards snel is de F8 Tributo. Wendbaar ook, gezien het gewicht op 1.330 kilogram bleef steken (exclusief bestuurder) " vergelijkbaar met de gemiddelde hatchback. De nieuwste generatie van het zogenoemde Side Slip Angle Control-systeem draagt bij aan de verbeterde kwiekheid van de nieuwe Ferrari.

Kleiner stuurBinnenin zijn de vernieuwingen al evenzo beperkt als van buiten. Moeiteloos valt het interieur van de 488 (Pista) erin te herkennen. Wel is er een nieuw stuurwiel, dat nog een tikkeltje kleiner is uitgevoerd, een iets andere middenconsole en ronde in plaats van hoekige ventilatierooster. Tevens monteert Ferrari het nieuwste Human Machine Interface (HMI) en een 8.5-inch passenger touchscreen display.

Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10