zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Alsnog streep door Range Rover SV Coupé

 

5 februari 2019 - Ondanks een wervelende wereldpremière op de laatste Autosalon van Genève en daarmee een nagenoeg productrijp product, gaat de Range Rover SV Coupé toch niet door. Land Rover heeft alsnog besloten een streep te halen door de super-de-luxe en zeer exclusieve tweedeurs SUV. De reden? Geld.

Amper een jaar geleden stelde Land Rover in Genève de Range Rover SV Coupé voor. Een creatie die ondanks z'n riante afmetingen opvallend elegant was. De bijzondere SUV was immers, in essentie, een Range Rover Coupé. Daarmee werd ook meteen geknipoogd naar het verleden. De originele Range Rover werd immers in 1970 als tweedeurs in productie genomen. Een Range Rover met vier deuren bestaat nog maar sinds 1981.



Pracht en praalIn het interieur werd nog veel rianter gebruikgemaakt van luxueuze materialen, de stikmachines draaiden overuren, hij rustte op 23 inch lichtmetaal, had maar twee deuren en een aflopende daklijn. Onder de kap zat een behoorlijk onbescheiden 5,0 liter V8 met compressor die zomaar eventjes 565 pk ter beschikking stelde. Daarmee kon de chique mastodont al in 5,2 tellen een vaart van 100 km/h halen en een top bereiken van 265 km/h.

Lange neus naar BentaygaEn het beste van dit alles? Land Rover zou hem gewoon bouwen. Via het 'Special Vehicles' departement (vandaar de SV in de benaming) zouden niet meer dan 999 stuks het levenslicht zien. Had je meteen een excuus om die (ineens veel minder exclusieve) Bentley Bentayga links te laten liggen. Elk exemplaar moest minstens 250.000 euro opbrengen, exclusief lokale belastingen. De orderboeken werden geopend, de voorschotten geïncasseerd. Maar de SV Coupé komt niet. De Britten hebben zich bedacht.

Pas op de plaatsLand Rover verklaart dat het 'zijn inspanningen concentreert op de ontwikkeling van een nieuwe generatie auto's'. Ammehoela, natuurlijk, want het is inmiddels een publiek geheim dat het niet florissant gaat met Jaguar Land Rover. Het Britse autoconcern kampt met een sterk teruglopende vraag en daardoor rinkelt de kassa lang niet zo luid meer. Bovendien hangen de dreigende en onvoorspelbare Brexit-wolken boven het hoofd. Even een pas op de plaats is zodoende onverstandig niet.

Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  7 mijlpalen uit 125 jaar Mercedes-sporthistorie
  Wat doet de nieuwe Mercedes C-klasse stiekem op de Nà¼rburgring?
  Meer actieradius voor Tesla Model S en Model X, instapmodel keert terug
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Verleid en behoud talent met een multifunctionele werkomgeving
reacties
Meer Nederlanders lossen hypotheek af (1) 
Voor het eerst minder werklozen dan voor crisis (1) 
Kia Stinger GTS (1) 
Zeven seo factoren die óók in 2019 werken (1) 
Drie handige kantoorapps in 2019 (1) 
Tesla Model 3 met 4% bijtelling (3) 
Wintersporters laks met sneeuwkettingen (1) 
top10
De strijd tegen plastics: hoe beleggers kunnen bijdragen aan veranderingen
Meer vrouwen nodig voor de digitale vooruitgang van Nederland
Dit kunnen managers leren van gaming
Bijna driekwart van de werknemers durft zich niet ziek te melden vanwege hooikoorts
Samen werken aan de toekomst van werken
Griepgolf kost dit jaar ‘slechts' 750 miljoen euro
Voor het eerst minder werklozen dan voor crisis
Digitalisering zorgt in Nederland voor meer banen dan in buurlanden
Alles transactie Managementboek van het jaar 2019
Koester hoge verwachtingen, zonder iets te verwachten
meer top 10