zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Ford werkt aan verwarmbare autogordel

 

13 december 2018 - Verwarmbare zetels, automatische klimaatregeling en tegenwoordig ook al vaker een eveneens te verwarmen stuurwiel en middenarmsteun of zelfs een standkachel. Je zou toch menen dat de automobilist er al behoorlijk warmpjes bijzit in een moderne auto. 'Nog niet genoeg', vindt Ford. Waarom zou het anders aan een verwarmbare autogordel werken?

In een koude auto stappen is nooit leuk. Maar dat is tegenwoordig welhaast verleden tijd door allerhande interieur-oppervlakken waarachter een actief kacheltje schuilt. Eigenlijk zou een standkachel al voldoende zijn om na een koude nacht niet in een dito auto te hoeven stappen. Eenmaal op bedrijfstemperatuur valt het interieur ook zonder al die gadgets wel warm te houden. Alhoewel, met de opkomst van de EV gaat die vlieger niet op.



Afijn, voor sommigen kan het à¼berhaupt niet warm genoeg zijn in de auto. Zodra het kan, gaat de boel op standje vlammen. Waarschijnlijk is het ook dat type automobilist annex autokoper dat wel heil ziet in de verwarmbare autogordel waarvoor Ford een octrooi heeft ingediend bij het U.S. Patent & Trademark Office.

Verwarmingsdraad


Liefst 31 pagina's telt het patentdocument. Het zal nodig zijn kennelijk, maar de werking van de verwarmbare autogordel waaraan Ford werkt, is in feite zeer vergelijkbaar aan dat van de verwambare stoelen of voorruit. Er loopt gewoon een verwarmingsdraad doorheen.

Altijd afwachten


Of Ford ook echt van plan is om verwarmde veiligheidsgordels te maken, is verre van zeker. Vaak registreren automerken patenten louter om ervoor te zorgen dat iemand anders er niet mee aan de slag kan. Of omdat je niet weet wat later nog nuttig zal blijken. De eerste keer dat een verwarmd stuur werd voorgesteld, werd er wellicht ook maar raar gekeken.

Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10