zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Officieel: vernieuwde Porsche 911 GT3

 

29 januari 2009 - Krachtiger, sneller en nog beter; Porsche presenteert de vernieuwde 911 GT3. De meest sportieve Porsche 911 die ook voor de openbare weg geschikt is voelt zich vooral op het circuit uitermate goed thuis. Porsche heeft de auto dan ook ontwikkeld voor zowel dagelijks gebruik als weekenden gummen op de baan.

In navolging op de Carrera (Cabriolet), Carrera 4 (Cabriolet) en de Targa heeft Porsche nu ook de 911 GT3 gefacelift. Zoals we het van Porsche inmiddels kennen is de facelift subtiel, maar wel weer reden genoeg om je oude in te ruilen en voor de nieuwste serie te gaan.



Verbeterde aerodynamica
Uiterlijk moet je twee keer kijken om de verschillen te ontdekken, maar leg je de nieuwe en oude naast elkaar dan heeft Porsche nog behoorlijk wat aangepast. De voorbumper is compleet nieuw en vlak daarboven zijn andere luchtinlaten geplaatst. Aan de achterzijde vallen de LED-lichtunits op. Verder zien we een nieuwe spoiler, aangepaste achterbumper en een roostertje tussen de vleugel en bumper. Volgens Porsche zijn de aanpassingen vooral om aerodynamisch overwegingen doorgevoerd en is er twee keer zoveel downforce als bij zijn voorganger.

Nog meer rijplezier
Zowel de extra downforce als het verbeterde onderstel moeten voor nog meer grip en stabiliteit zorgen. En dat is natuurlijk leuk meegenomen als je met de GT3 het circuit op gaat. Eveneens nieuw is de mogelijkheid om het Porsche Stability Management in stappen uit te schakelen. De Stability Control (SC) en Traction Control (TC) zijn afzonderlijk uit te schakelen en worden ook niet automatisch weer ingeschakeld, zelfs niet als de situatie daar echt om vraagt. Het komt dus puur op de bestuurder neer. Heerlijk!

Boxermotor met meer vermogen
Misschien nog wel het grootste nieuws vinden we achterin. Daar ligt namelijk een verder geoptimaliseerde versie van de zescilinder boxermotor. De capaciteit daarvan werd met 200 cc vergroot tot 3.8 liter en het vermogen steeg met 20 pk naar 435 pk. Dat resulteert in een 0-100 km/h sprint in 4,1 seconden en een tosnelheid van 312 km/h. Goede remmerij is daarbij een voorwaarde dus ook daar heeft Porsche nog maar eens kritisch naar gekeken. De vernieuwde 911 GT3 debuteert op de Autosalon van Genève en staat niet lang daarna bij de dealers. De prijzen zijn op dit moment nog niet bekend. Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10