zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Hardcore R Pro-uitvoering voor verfijnde Mercedes AMG GT

 

29 november 2018 - Mercedes-AMG heeft een blik aan AMG GT's opgetrokken. Het ganse leveringsprogramma heeft namelijk een facelift ondergaat, plus krijgt er een hardcore-uitvoering bij: de AMG GT R Pro.

Het is dringen geblazen op de stand van Mercedes in Los Angeles, waar momenteel een autoshow gaande is. Immers, het AMG GT-palet telt nogal wat varianten (voor een supercar). In de basis is er een Coupé en een open Roadster, maar die zijn weer verkrijgbaar in verschillende uitvoeringen. Bovendien komt daar nog eentje bij: een overtreffende trap in de vorm van de AMG GT R Pro.



Raceklaar
Om ook maar meteen verder in te gaan op de nieuweling. De R Pro is zowaar niet krachtiger dan de al eerder geïntroduceerde (gifgroene) AMG GT R. Beide versies genieten 585 pk. Toch is de nieuwe R Pro wel sneller, meent AMG. Dit door allerhande tweaks aan het chassis, de ophanging en aerodynamica. Ook zeult de AMG GT R Pro iets minder gewicht mee.Bovendien kan de bestuurder bij de Pro meer persoonlijke fijn-afstemmingen doorvoeren om maximaal hard te gaan met de hardcore-GT. Een zogeheten trackpakket is dan ook standaard op elke AMG GT R Po. Dit omvat een uitgebreide rolkooi, carbon kuipstoelen met 4-puntsgordels en een brandblusser. Ook aanwezig zijn keramische composietremsysteem, specifieke dubbelspaaks wielen en natuurlijk een racy kleurstelling. Kortom, de AMG GT R Pro is ready to race, terwijl je er naderhand gewoon mee over de openbare weg naar huis mag rijden.

Tweede facelift
De presentatie in LA is best opvallend, want Mercedes voerde vorig jaar ook al een milde facelift door bij haar supersporter. Wat de vernieuwingen ditmaal zijn? Opnieuw ingedeelde koplampen en hervormde uitlaten (in lijn met de 4-deurs AMG GT), extra zwarte exterieurdetails, een digitaal instrumentarium met daarnaast een nieuw infotainmentscherm en een iets rustiger vormgegeven dashboard en middentunnel in het algemeen. Ook het stuurwiel is nieuw en bevat beduidend meer knoppen.Motorisch verandert er niets. Dat betekent nog altijd dat de 4.0 liter V8-biturbo in de AMG GT goed is voor 476 pk en 630 Nm en de GT S een vermogen van 523 pk en 670 Nm meekrijgt. De GT C-modellen genieten dan weer 558 pk en 680 Nm en de AMG GT R en R Pro schoppen het tot de eerder al genoemde 585 pk en 700 Nm. Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10