zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Nieuwe BMW 3-serie ook als plug-in hybride

 

16 november 2018 - BMW is zó vol van de nieuwe 3-serie dat het heeft besloten zowat elke uitvoering ervan apart te belichten. Na de burgermansversie, de snelle M340i, het optionele M Performance Parts-programma en de eerste vanafprijzen, is dit de 330e. Stekkeren met deze Dreier kan echter pas vanaf volgend jaar zomer.

Van spreid je winkansen heeft BMW kennelijk nog nooit gehoord. In rap tempo belicht het allerlei varianten op de nieuwe 3-serie Limousine, maar geen van allen is spoedig te rijden. Pas vanaf maart kan er instapt worden. Op de nu gepresenteerde 330e, een plug-in hybride, is het zelfs nog driekwart jaar wachten. Maar reken gerust alvast op een stevige vanafprijs. Rond 55 mille schatten we zo in.



XtraBoost
Ja, (ook) de nieuwe BMW 330e zal niet bepaald het koopje van de week zijn. Maar daar tegenover staat verdienstelijke prestaties. Een nauwe samenwerking tussen een viercilinder-benzine en een krachtige, 68 pk sterke elektromotor staan hier garant voor.Het systeemvermogen ligt op 252 pk en 420 Nm, maar er is meer. De 330e is namelijk uitgerust met een functie dat XtraBoost heet. En dat kan, zoals de naam al zegt, tijdelijk voor een extra duw in de rug zorgen, equivalent aan 41 pk. Behalve dat XtraBoost de reacties op het gaspedaal versterkt, vergroot het systeem ook de elektrische actieradius, zegt BMW. Hoe groot die actieradius dan wel niet is? 60 kilometer, waar de vorige generatie al na 30 kilometer aan de stekker moest of volledig over diende te schakelen op de verbrandingsmotor.

Verschillende topsnelheden
Nog meer cijfers zijn er in de vorm van een acceleratie naar 100 km/h in exact 6 seconden. De topsnelheid van de 330e kan op 230 km/h liggen wanneer de viercilinderbenzine ook arbeid verricht. In Hybrid-modus en daarmee enkel rijdend op stroom wordt dit gekort op 110 km/h. Een andere modus is Electric en dan is 140 km/h de topsnelheid.In welke rijmodi er ook gereden wordt, de 330e plug-in hybride beschikt volgens BMW over een rijgeluid dat specifiek voor het model is ontwikkeld. Tot slot de hoeveelheid bagageruimte. Dat bedraagt 375 liter, ruim honderd liter minder dan de reguliere 3-serie. Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10