zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Dit kan de M8 Coupé volgens BMW M

 

9 november 2018 - Iemand al een beetje 8-serie-moe? Immers, geen nieuwkomer is en wordt nog altijd zo vaak belicht als BMW's nieuwe vlaggenschip. De reden? De keuze wordt reuze. Want na de reeds gepresenteerde 'gewone' Coupé en Cabriolet en een nog in ontwikkeling zijnde vierdeurs 8-serie Gran Coupé volgt er van al die carrosserievarianten ook nog een heuse M8. Hier alvast de prestaties van de Coupé-variant.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: het behoeft geen betoog dat de M8 Coupé nog wat meer in z'n mars zal hebben dan de al indrukwekkende M850i, de vooralsnog enige benzineversie voorzien van 530 pk sterke achtcilinder.Hoeveel meer? Wel, uitgedrukt in peekaa's ruimschoots 70 pk. Oftewel, de M8 Coupé schiet door de 600 pk. Een exacte vermogensafgifte wordt niet afgegeven, echter de ervaring leert dat meestal wanneer een merk de woorden 'meer dan' in de mond neemt, dit er geen tientallen meer zullen zijn. Reken zodoende op om en nabij de 610 pk. Genoeg. Een uitlaatsysteem met ingebouwd klepmechanisme moet dit onderstrepen.



Achterwielaandrijver-ervaring
Zoals elke nieuwe M krijgt ook de M8 de beschikking over xDrive-vierwielaandrijving. Maar net als bij de M5 zal een scala aan geavanceerde elektronica de berijder toch het gevoel kunnen geven met een achterwielaandrijver onderweg te zijn. Een druk op de knop voor het Active M-differentieel is voldoende. Dat standaard ingebouwde differentieel werkt volledig variabel met de mogelijkheid van 0 tot 100% sperfunctie. 'De M8 tilt de dynamiek, wendbaarheid en precisie in zijn segment naar een compleet nieuw niveau', zegt BMW M-topman Markus Flasch. Dat belooft wat. Een perfecte 50/50 gewichtsverhouding werkt in elk geval in het voordeel van de Beierse power-coupé.

Exotische goodies
De M8 is lichter dan de M850i. Maar het zijn vooral de exclusief M-goodies die het rijniveau nog hoger tillen. Zo monteert BMW M standaard M compound-remmen die naar egen zeggen zowel prima geschikt zijn voor alledag maar ook op het circuit het gewenst gevoel aan scherpte en natuurlijk stopkracht bieden. Optioneel zijn lichtgewicht M carbon-keramische remmen. Rollen doet de M8 normaliter op 19 inch wielen. 20 inch is verkrijgbaar tegen meerprijs, maar in beide gevallen beschik je over high-performance rubber.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10