zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Vraagtekens bij plotselinge vertrek Rolls-Royce-designer

 

8 juni 2018 - Designer, Giles Taylor, vertrekt bij Rolls-Royce. Amper een maand nadat het prestigemerk de majestueuze Cullinan in het daglicht reed! Een dergelijke timing roept natuurlijk vraagtekens op.

Rolls-Royce zelf houdt het uiterst kort. Veel meer dan dat er 'andere zakelijke interesses' in het spel zijn wil het merk niet kwijt over Taylor's plotselinge vertrek. Kan natuurlijk, maar waar rook is, is meestal ook vuur. En dat is weer brandstof voor heel wat speculaties.



Zwakke plek
Zo vermoedt het ene kamp dat de Cullinan, Taylor's laatste creatie, niet de SUV is waarvan werd gedroomd. Het ontwerp ervan zou nogal zouteloos zijn. Niet dat dit de verkoop in de weg zal staan (de uiterst succesvolle Bentley Bentayga kreeg een soortgelijk commentaar over zich heen), maar toch. Zelfs bij een welhaast ongenaakbaar prestigemerk als Rolls-Royce moet dit een gevoelige snaar raken. Vers tekenaarsbloed is dan zo'n verkeerd idee niet. Anderen beweren juist het tegenovergestelde. Dat Taylor " de afgelopen zes jaar " Rolls-Royce zo ontzettend veel heeft gebracht en dat niet onopgemerkt is gebleven. Oftewel, het was een kwestie van tijd dat hij weggekaapt zou worden door een ander ambitieus merk. Maar om die verdenking nu kort voor de onthulling van de Cullinan op tafel te leggen was ook zowat geweest. Anderzijds, amper een maand na dato volgt dat vermoeden alsnog, zoals je merkt.

Gamma compleet
Een ander opvallend dingetje (dat misschien niet, misschien wel te maken heeft het opstappen van Taylor) is een recente opmerking van CEO Torsten Mà¼ller-à–tvà¶s. Die zei dat de Cullinan geen vervolg krijgt. En daarmee doelde hij op een tweede SUV.Volgens de topman zou er geen animo voor zijn, kleiner of nóg groter dan de Cullinan. Een opmerkelijke uitspraak als je kijkt naar andere topklasse automerken. Die struikelen immers zowat over hun eigen SUV-modellen, van welk formaat of/snit ook. Een flamboyante Cullinan à  la Range Rover Velar hadden we zodoende op z'n minst nog wel verwacht. Bij de Ghost, die later een Wraith werd, was Rolls-Royce hier ook niet vies van. Met een grotere, jongere schare fans tot gevolg. 'Gaat niet gebeuren', aldus Mà¼ller-à–tvà¶s, ons leveringsprogramma is compleet nu.' De tijd zal leren waar de waarheid ligt. Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10