zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Zo oogt de Nissan GT-R SpecV

 

8 januari 2009 - Nissan geeft eindelijk de eerste officiële foto?s van de langverwachte GT-R SpecV vrij. Het meest potente model binnen de GT-R reeks is vooralsnog alleen bestemd voor Japanse consumenten. Hoewel de bolide vermoedelijk op termijn ook in de Europese en Amerikaanse showrooms te verwachten is.

Voor degene die de ‘standaard´ GT-R wat te gewoontjes vindt presenteert Nissan de GT-R SpecV. Het topmodel levert nog meer vermogen - officiële cijfers zijn overigens nog onbekend - en is voorzien van diverse extra’s die de sportwagen naar een (nog) hoger niveau tillen.



Carbon
De exclusiviteit van de GT-R SpecV zit hem in een aantal leuke voorzieningen zoals een achterspoiler, grille en luchtinlaten van carbonfiber. Bijzonder zijn ook de keramische remschijven die voor extra stopkracht zorgen en niet gevoelig zijn voor fading wanneer de GT-R flink onder handen wordt genomen. Nieuwe lichtgewicht 20 inch wielen maken het geheel aan de buitenzijde af. Bovendien is er voor de SpecV een exclusieve lakkleur ontwikkeld genaamd Ultimate Black Opal. Niet zichtbaar, maar waarschijnlijk wel merk- en hoorbaar, is het nieuwe uitlaatsysteem.

Gewichtsbesparing
Nissan heeft het gewicht van de sportwagenmodel verlaagd - wat ten goede komt aan de prestaties - zonder afbreuk te doen aan de alledaagse bruikbaarheid van de GT-R. Zo is de achterbank achterwege gelaten en zijn sommige panelen van carbonfiber vervaardigd. Prachtige Recaro kuipzetels met koolstofvezelafwerking dragen eveneens bij aan het verlagen van het wagengewicht.

High Gear Boost Control
De SpecV moet meer vermogen kunnen leveren dan de standaarduitvoering, maar cijfers geven de Japanners niet vrij. Wij vermoeden echter een vermogen van 527 pk en 600 Nm. Wel laat Nissan weten dat de SpecV voorzien is van High Gear Boost Control. Hiermee wordt de 3.8 liter V6-twinturbo tijdelijk voorzien van extra power. Vooral de trekkracht in het middengebied heeft hier baat bij, waardoor hoge toeren draaien niet noodzakelijk is. Dit bespaart uiteindelijk weer brandstof, volgens Nissan.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10