zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Volvo: Chinese autoproductie beter dan Europese

 

15 mei 2018 - Kleef ergens 'made in China' op, en bij menigeen fronzen spontaan de wenkbrauwen en krullen de tenen. Uit negativiteit! Volgens Volvo heerst dit nog altijd aanwezige denkbeeld eerder uit naïviteit. Het merk, dat sinds 2014 auto's in China van de band laat rollen, beweert zelfs dat de productie aldaar beter is dan hier in Europa.

Een hogere kwaliteit dan auto's gebouwd in Europa, hoe dan?! Volgens Robin Page, sinds een jaar nu Senior Vice President bij Volvo Design, omdat de Europese fabrieken sterker geautomatiseerd zijn. 'In China zijn er meer mensenarmen en -handen gemoeid bij de productie van auto's, waardoor er kleinere toleranties gerealiseerd kunnen worden. Bovendien zijn de fabrieksarbeiders beter dan robots in staat te anticiperen in veranderingen binnen het productieproces. Opmerkelijk wel, want nét dat werd ooit als absoluut voordeel van automatisering naar voor geschoven.



Meer uit China
Het verschil in assemblagekwaliteit is evenwel niet significant, maar wel degelijk merkbaar, zegt Page. Volvo en eigenaar Geely zullen dan ook in de toekomst meer modellen op Chinese bodem laten bouwen voor exportmarkten. Onder meer de auto's van het nieuwe (online) merk Lynk&Co en de elektrische Volvo's staan er op de planning. Op de S90 en V90, Volvo's vlaggenschepen, ook voor de Europese markt, kleven al 'made in China'.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Super Golf-GTI (290 pk) komt naar Nederland
  BMW: 'Nieuwe 3-serie wordt weer een echte rijdersauto'
  Studie: Ferrari pakt riant jaarsalaris op elke verkochte auto
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
reacties
Waarom vinden medewerkers mij kort door de bocht? (1) 
Zoveel verdient Ferrari op elke verkochte auto (1) 
40 procent werknemers ervaart grote afstand tot baas (1) 
Hoe je je kunt vertillen aan je coachende rol (1) 
Werkgevers worstelen met gespannen arbeidsmarkt (1) 
Solliciteren? Vertel uw persoonlijke verhaal (1) 
Haastige spoed is ook in de verkoop zelden goed (4) 
top10
Leidinggevenden hebben geen idee wat personeel bezighoudt
Werkgeluk nog steeds bepaald door dezelfde factoren als 50 jaar geleden
50 procent loopt risico baan te verliezen door intelligente technologie
Hoogopgeleide medewerkers willen blijven leren
Ontwikkeling medewerkers topprioriteit bij Nederlandse bedrijven
Vijf stappen om relevant te blijven in het digitale tijdperk
Meer werkenden, behalve onder jongeren
Klantervaringen steeds belangrijker voor succesvolle supply chain-strategie
'Kleine' overtreding, torenhoge autoverzekeringspremie
WiFi op vakantieparken steeds vaker voorzien van snelheidslimiet
meer top 10