zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

BMW M2 Competition komt nog harder feestvieren

 

18 april 2018 - De 'gewone' BMW M2 is al een van de lekkerste rijmachines van het moment. De nieuwe M2 Competition belooft een nog groter feestje te vieren.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen (ook omdat 'ie al eerder uitlekte): waarin verschilt de M2 Competition nu van de reguliere M2 Coupé? Nou, in nog behoorlijk wat details. Zo pakt de Competition zoal extra uit met een stel zwart gelakte 'nieren', een net even wat andere voorspoilerbumper, meer gestroomlijnde spiegelbehuizingen en een uitlaatsysteem voorzien van twee elektronisch bedienbare kleppen (voor het variëren in herrie).Ook zijn er speciale 19 inch wielen met een agressief design en vallen er M Sport-remmen met grijsgelakte remklauwen aan te vinken in de optielijst. Net als zwaar geprofileerde M Sport-kuipstoelen met geïntegreerde hoofdsteun en verlichte M2-badge in de rugleuning. Verder is de kleur Hockenheim Silver exclusief voor de M2 Competition.



Kloppend hart van M4
Om aan nog wat sensationelere prestaties te komen, transplanteert BMW de motor uit de M3 en technisch identieke M4 in de neus van de M2 Competition. Dat betekent een drieliter zescilinder-lijnmotor die door twee monoscroll-turbo's wordt gevoed.Vanwege de heersende modellenhiërarchie is het vermogen wel ietsje teruggeschroefd; van 431 naar 410 pk voor de M2 Competition. Deze ingreep is echter nagenoeg te verwaarlozen want aan het maximumkoppel tornde BMW M dan weer niet. Dat blijft 550 Nm en is tussen 2.350 en 5.200 tpm permanent voorhanden.

Sneller met automaat
Wat zulke cijfers doen met een sportcoupeetje? Wat te denken van een knaltijd naar 100 km/h in amper vier tellen. 4,2 seconden om precies te zijn wanneer de auto is uitgerust met de M DCT-transmissie met dubbele koppeling en 4,4 seconden indien er manueel geschakeld moet worden. Door de extra, zevende versnelling noteert de automaat ook een iets lagere CO2-uitstoot: 210 versus 228 g/km. De top is normaliter begrensd op 250 km/h, maar tegen bijbetaling kan er doorgeblazen worden tot 280 km/h.

Kleurrijke biezen
In het interieur wordt ook onderstreept dat het hier om een nog frivoler model gaat. Zo heeft BMW M toch nog een lading Alcantara weten te bemachtigen en strooit het dit in smalle stroken rond in het interieur van de M2 Competition. Zo vind je de zeer gewilde artificiële stof onder andere op de wangen van het meubilair. Accenten in oranje of blauw (naar keuze) maken het geheel af, tezamen met een nieuw stuurwiel met daarachter een start/stop-knop in het rood. De BMW M2 Competition valt vanaf de herfst te rijden voor een nog onbekende prijs. Reken echter op een tarief tussen de 90 en 95 mille.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10