zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Ferrari-V8 voor Maserati Levante Trofeo

 

29 maart 2018 - Alsof Maserati lucht had gekregen van de F-Pace SVR. De Italianen hebben namelijk een pasklaar antwoord op de gisteren onthulde supersport-SUV van Jaguar. Eveneens voorzien van een beresterke V8, maar met een naam die veel lekkerder bekt.

SVR versus Trofeo. Zo'n rollende R doet het weliswaar goed, maar weinig tot niets kan op tegen de bezielende benamingen die de Italianen telkens voor hun (sport)auto's weten te verzinnen. Ook op andere fronten is de nieuwste Maserati de Jaguar F-Pace SVR de baas. Plus vele andere super-SUV's.



Ferrari's & co pesten
Het is stil geweest rond de Levante. Maar nu het zich weer laat horen, zal iedereen dat meekrijgen. Maserati laat er namelijk geen gras over groeien met de Trofeo. Doodleuk lepelt het de machtige (en zeer luidruchtige) V8-biturbo van de Quattroporte GTS alsook de Ferrari Portofino in de neus van diens SUV. Echter voor het dat deed werd de 3.8 liter en dubbel geblazen achtcilinder gekieteld. Tot maar liefst 590 pk! Hiemee is de Levante Trofeo niet alleen sterker dan de F-Pace SVR, maar ook de Cayenne Turbo, Alfa Stelvio Q, BMW X5 M en Mercedes-AMG GLE 63.En sneller. Want de Levante Trofeo kan al binnen de vier tellen op 100 km/h zitten. Sommige recente Ferrari's lukt dat niet eens. Het koppel van de opgefokte achtpitter reikt tot 730 Nm. De topsnelheid van de Maserati Levante Trofeo ligt mede hierdoor op 'ruim 300 km/h'. Dat kan dus 315 zijn of 325, maar ook 301 km/h. Veelal is dat laatste het geval wanneer een merk ietwat vaag doet. Maar hè, het is ruimschoots genoeg om menig laagvlieger het schaamrood op de kaken te krijgen.

Uiterlijk vertoon
De Levante Trofeo is zó snel dat je hem niet meteen zou kunnen herkennen wanneer 'ie flink gas geeft. Gebeurt dat, let dan vooral op de wielen. Die zijn specifiek voor de Trofeo en met 22 inch extra groot. Ook is de voorbumper snediger van vorm en voorzien van grotere luchtinlaten zodat de V8 het niet benauwd krijgt. Daarnaast is de achterzijde potiger, terwijl het onzichtbare chassis en het Q4-vierwielaandrijfsysteem is afgestemd op het toegenomen prestatiepotentieel.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10