zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Minimaal 300 km voor Hyundai Kona Electric

 

27 februari 2018 - De Hyundai Kona ken je al. Maar de langverwachte volledige elektrische variant is pas nu gepresenteerd. De Kona Eletric komt er in twee versies, waarvan de instapper al een actieradius biedt van 300 kilometer.

De in de inleiding vermelde actieradius is op basis van de WLTP-cyclus, de vervanger van de beruchte NEDC. Hoeveel kilometers er daadwerkelijk gereden kan worden op een vol accupakket hangt ook bij deze modernere meetmethode nog altijd af van diverse factoren, maar van de WLTP-meetmethode is bekend is dat 'ie een stuk realistischer is dan z'n voorganger.



Trekkracht te over
Zoals gezegd zal de Hyundai Kona Electric te koop zijn in twee varianten. De lichtste beschikt over een elektromotor die 135 pk sterk is en meteen na het starten van de auto een koppel van 395 Nm weet op te wekken. Dat is veel en de Kona Electric belooft dan ook een vlotte accelaratie op de eerste meters. Op de geijkte spurt vanuit stilstand naar 100 km/h geeft Hyundai een tijd op van 9,3 seconden.

Serieuze actieradius
Wil je sneller kunnen optrekken en verder kunnen rijden, verkies dan de 64 kWh sterke topversie met eveneens 395 Nm maar een vermogen van 204 pk. Hiermee zit je in 7,6 seconden op de honderd. De topsnelheid van beide versies is met 167 km/h gelijk.Maar dan. De sterkste Kona Electric kan zomaar eventjes 470 kilometer ver komen op een vol accupakket. Dat is een heel toereikende afstand voor velen. Zelfs de 300 kilometer van het basismodel is al niet slecht, terwijl het opladen van de accu's (voor 80%) een klein uur vergt via een snellader.

Rijke uitrusting
Hoewel de prijs nog niet bekend is, evenals de exacte lanceringdatum, lijkt het erop dat de Kona Electric bovenaan het ganse Kona-gamma komt te staan. In elk geval bij de topmodellen. De standaarduitrusting is namelijk (ook) riant.Zo beschikt elke Kona Electric niet alleen over een specifieke en luxueuzere uitstraling, ook qua comfortverhogende spulletjes en features pakt 'ie uit. Middels een speciaal 7 inch infotainmentsysteem en een head-up display bijvoorbeeld. En wat te denken van elektrische voorstoelen voorzien van stoelventilatie en -verwarming en diverse rijassistentiesystemen als Smart Cruise Control, Forward Collision-Avoidance Assist met voetgangersdetectie, Lane Follow Assist, Rear Cross-Traffic Collision Warning en dodehoekdetectie. In de bagageruimte past normaliter 373 liter. Wordt de laadkabel meegenomen dan blijft er 332 liter over.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10