zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Nieuwe A-klasse legt lat middenklasse-interieur stuk hoger

 

23 november 2017 - Mercedes-Benz heeft een beginnetje gemaakt met het onthullen van de volledig nieuwe A-klasse. Dit door ons alvast een kijkje te gunnen in z'n interieur waarvan het design weliswaar bekend voorkomt, maar tot dusver enkel werd toegepast in de hogere autoklasse(s).

Even in de ogen wrijven, hoor. Want zien we het nu goed?! De nieuwe A-klasse, die elk moment volledig onthuld kan worden, krijgt zomaar eventjes een vergelijkbaar interieur als dat van de S-klasse (of E- of C-klasse, net wat jij wilt).Zelfs nog een beetje meer, want we zien ook stijlkenmerken uit de exclusieve AMG GT, zoals de turbine-achtige roosters. Wauw! De nieuwe Mercedes A-klasse legt hiermee de lat weer een stuk hoger in het middenklasse-segment. In elk geval visueel.



Bioscoop-gevoel
Allerhande schermen cq. displays zullen al meer een grote rol spelen in auto's en Mercedes is daarin van meet af aan een trendsetter geweest. Te beginnen met de S-klasse en via de E- en C-klasse dus nu ook in de volgende A-klasse. Instrumentarium en infotainment vormen daarbij ogenschijnlijk één geheel waardoor er een fraai breedbeeld ontstaat. Dat ze feitelijk nog uit twee aan elkaar gekoppelde schermen bestaan heb je nauwelijks door als inzittende(n).

Scrollen & swipen
Wat tevens opvalt is dat Mercedes nog weer een stap verdergaat in het elimineren van fysieke knoppen. In de (duurdere versies) van de nieuwe A-klasse vind je ze nog amper. Hoe de bediening van de functies dan verloopt? Niet door op de displays te tikken of te vegen, want Mercedes heeft altijd beweerd dat het geen voorstander is van aanraakschermen zoals andere merken die toepassen. 'Bovendien krijg je er lelijke vingervlekken van', aldus Das Haus.Afijn, maar hoe dan wel? Nou, net zoals in de vernieuwde S-klasse via aanraakgevoelige 'swipe'-knoppen op het stuurwiel. Hiermee valt door de menu's te bladeren en een functie te selecteren zonder het stuurwiel ook maar een seconde los te laten. Tenzij je een bediening via de welbekende touchpad in de middenconsole prefereert. Want daarmee kan het ook.

Ruim & praktischer
Aan modern vernuft dus geen gebrek in de nieuwe A-klasse. Maar hoe zit het met de ruimte, een veelgehoorde kritiek vanuit de markt op de huidige generatie? Mercedes belooft beterschap. Zo zou de vrijheid voor schouders en ellenbogen significant zijn toegenomen, alsmede de hoofdruimte.De bagageruimte groeit met 29 liter naar 370 liter en de doorgang naar het kofferruim is bij de nieuwe A-klasse 20 centimeter breder dan voorheen. Dat laatste zal voor de praktisch ingestelde koper als een geschenk uit de hemel komen, aangezien dit een kriem is bij de huidige A (door het in de weg zitten van de achterlichtunits). Over meer beenruimte rept Mercedes overigens niet.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Jaguar droomt weer van een XK
  Bugatti Chiron tikt de 100 aan
  Citroën stelt C5 Aircross voor Europa voor
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Drie redenen waarom web accessibility nu uw aandacht verdient (3) 
Online shopper slaat 's avonds zijn slag (1) 
Nederlanders hebben de beste werk-privébalans van West-Europa (1) 
Nederlanders massaal op zoek naar tweedehands sportauto (1) 
Bouw en civiele sector groeien fors  (1) 
Vrouwen overheersen mannen bij online aankopen (1) 
Een op drie werknemers shopt online tijdens werktijd (1) 
top10
Weg met de Data Protection Officer!
Waarom spraakgestuurde apparaten de customer journey transformeren
Stijging Britse werkzoekenden naar baan in de EU
Brabantse (tech)bedrijven populair onder bèta-talent
Arbeidsmarkt werkt door in loonafspraken
De lat moet hoger op het gebied van privacy
Robotisering voor veel bedrijven nog ver-van-mijn-bed-show
‘Een composable infrastructuur’: lego voor de IT-afdeling
Vier best practices voor een transformatie van finance
Nederlander maakt zich zorgen om privacy, maar handelt daar niet naar
meer top 10
vacatures
meer vacatures