zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Nieuwe A-klasse legt lat middenklasse-interieur stuk hoger

 

23 november 2017 - Mercedes-Benz heeft een beginnetje gemaakt met het onthullen van de volledig nieuwe A-klasse. Dit door ons alvast een kijkje te gunnen in z'n interieur waarvan het design weliswaar bekend voorkomt, maar tot dusver enkel werd toegepast in de hogere autoklasse(s).

Even in de ogen wrijven, hoor. Want zien we het nu goed?! De nieuwe A-klasse, die elk moment volledig onthuld kan worden, krijgt zomaar eventjes een vergelijkbaar interieur als dat van de S-klasse (of E- of C-klasse, net wat jij wilt).Zelfs nog een beetje meer, want we zien ook stijlkenmerken uit de exclusieve AMG GT, zoals de turbine-achtige roosters. Wauw! De nieuwe Mercedes A-klasse legt hiermee de lat weer een stuk hoger in het middenklasse-segment. In elk geval visueel.



Bioscoop-gevoel
Allerhande schermen cq. displays zullen al meer een grote rol spelen in auto's en Mercedes is daarin van meet af aan een trendsetter geweest. Te beginnen met de S-klasse en via de E- en C-klasse dus nu ook in de volgende A-klasse. Instrumentarium en infotainment vormen daarbij ogenschijnlijk één geheel waardoor er een fraai breedbeeld ontstaat. Dat ze feitelijk nog uit twee aan elkaar gekoppelde schermen bestaan heb je nauwelijks door als inzittende(n).

Scrollen & swipen
Wat tevens opvalt is dat Mercedes nog weer een stap verdergaat in het elimineren van fysieke knoppen. In de (duurdere versies) van de nieuwe A-klasse vind je ze nog amper. Hoe de bediening van de functies dan verloopt? Niet door op de displays te tikken of te vegen, want Mercedes heeft altijd beweerd dat het geen voorstander is van aanraakschermen zoals andere merken die toepassen. 'Bovendien krijg je er lelijke vingervlekken van', aldus Das Haus.Afijn, maar hoe dan wel? Nou, net zoals in de vernieuwde S-klasse via aanraakgevoelige 'swipe'-knoppen op het stuurwiel. Hiermee valt door de menu's te bladeren en een functie te selecteren zonder het stuurwiel ook maar een seconde los te laten. Tenzij je een bediening via de welbekende touchpad in de middenconsole prefereert. Want daarmee kan het ook.

Ruim & praktischer
Aan modern vernuft dus geen gebrek in de nieuwe A-klasse. Maar hoe zit het met de ruimte, een veelgehoorde kritiek vanuit de markt op de huidige generatie? Mercedes belooft beterschap. Zo zou de vrijheid voor schouders en ellenbogen significant zijn toegenomen, alsmede de hoofdruimte.De bagageruimte groeit met 29 liter naar 370 liter en de doorgang naar het kofferruim is bij de nieuwe A-klasse 20 centimeter breder dan voorheen. Dat laatste zal voor de praktisch ingestelde koper als een geschenk uit de hemel komen, aangezien dit een kriem is bij de huidige A (door het in de weg zitten van de achterlichtunits). Over meer beenruimte rept Mercedes overigens niet.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10