zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Singer en Williams F1 smeden samen ultieme retro-911

 

15 november 2017 - Al sinds hartje zomer zitten we op het puntje van onze stoel. Dit omdat Singer Vehicle Design en Williams F1 samen aankondigden dat ze de handen ineen hadden geslagen voor de ultieme 911-restauratie. Wel, dit is 'm geworden en wat is 'ie oogverblindend mooi en dik. En duur.

We zullen er geen geheim van maken: de retro-Porsches van Singer zijn voor ons de crème de la crème. Haute couture op wielen. Zo doordacht, zo immens veel oog voor detail, zo puur (en duur). Briljant, werkelijk.Diverse schitterende exemplaren passeerden (hier) al de revue. Stuk voor stuk uniek, want elke 911 die Singer bouwt is een one-off, exclusief gebouwd in opdracht van een vermogende klant (het prijskaartje loopt al gauw in de vele tonnen). Toch waren er klanten die nog veeleisender waren. En zij hebben Singer min of meer gedwongen nog een stap verder te gaan. 'Met alle plezier!' reageerde de Amerikaanse coachbuilder en dit is het verbluffende eindresultaat: de DLS, wat staat voor Dynamics and Lightweighting Study.



Peperduur sportpakket
Ja, je leest het goed: de DLS is niet zozeer een kant-en-klare 911 zoals die doorgaans uit de Californische workshop rolt, maar een sportpakket die klanten optioneel kunnen aanvinken als een 'standaard' Singer-Porsche nog niet fijnzinnig genoeg is. Maar niet meer dan 75 orders neemt Singer aan. Daarna is het echt over en uit. Het prijskaartje? Die is nog niet bekend, maar reken op zo'n drie à  vier ton. Exclusief donorauto. Oftewel, een Singer-911 voorzien met DLS zal om en nabij de miljoen kosten. Maar dan heb je ook wat!

500 pk sterk huzarenstukje
Wat de DLS zo bijzonder maakt? Tja"¦ wat niet. Bekijk de foto's maar eens goed. Zo is de DLS nog een stuk breder dan de reguliere Singers " allen op basis van de Porsche 964. En dan dat interieur. Tal vol bijzondere ornamenten zit het.Maar het huzarenstukje ligt toch wel helemaal achterin: een door Williams F1 onder handen genomen boxer-zescilinder. Goed voor maar liefst 500 pk is de tot in de puntjes gereviseerde en geoptimaliseerde machine. En nog altijd luchtgekoeld. Weet vervolgens dat de DLS door intensief gebruik van exotische materialen als carbon, magnesium en titanium niet meer weegt dan 1.000 kilogram en het zal tot je doordringen dit een (feest)beest van een retro-911 moet zijn.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Aanschouw de Singer Porsche 911 DLS en kwijl
  Weg belastingvoordeel na 200.000ste Tesla
  Maserati versterkt zich met Levante GTS
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Liever leuk werk dan hoger salaris (2) 
Oudere werknemer afgeschrikt door vacaturetekst (1) 
Vrouw bepaalt wintersportbestemming (1) 
Werknemers denken meer carrièrekansen te hebben dan ooit (1) 
Kwart Nederlanders niet met vakantie dit jaar (1) 
Consument vindt dat organisaties geen geïntegreerde digitale experience leveren (1) 
Vraag naar beheersing Engelse taal in vacatures daalt (1) 
top10
Jonge man wil geen vrouw als baas
Vijf maatregelen om AVG-boetes te voorkomen
Generatie Z meest tevreden met zijn baan
Liever leuk werk dan hoger salaris
Reistijd belemmert stap naar droombaan
Oudere werknemer afgeschrikt door vacaturetekst
Werknemers denken meer carrièrekansen te hebben dan ooit
In de rode cijfers door de zwarte markt
Jongere vindt vakantieflirt op de werkvloer niet oké
'We hebben het weer naar ons zin op het werk'
meer top 10