zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Opel rolt Pace!-programma uit: enkel nog hybrides en EV's

 

9 november 2017 - Het vormt nauwelijks nog autonieuws na eerdere, vergelijkbare aankondigingen van andere automerken: ook Opel wil zich louter nog bezighouden met hybrides en volledig elektrische auto's. Dit staat in de zogenaamde Pace!-toekomstplannen die het merk zonet heeft uitgerold.

Het nieuws vanuit het hoofdkwartier in Rŗľsselsheim moet voor Opel Nederland in het bijzonder ongetwijfeld met een ietwat dubbelgevoel binnenkomen. Want tegelijk dat de importeur zelf de volledig elektrische e-Ampera vele duurdere euro's hoger in de prijslijst moet zetten " wegens gewijzigde afspraken met voormalig moederbedrijf GM " wordt bekend dat de kersverse PSA-dochter enkel nog oog heeft voor geŽlektrificeerde auto's. Bedoeling is dat er vanaf het jaar 2024 enkel nog hybrides, plug-ins en EV's met een bliksemschicht op de neus van de band rollen.



Rap tempo
'2024, dat is pas over 6 jaar?!' horen we je nu denken. Klopt. Maar per direct zit er al schot in Opel's toekomstzaak die gebukt gaat onder de noemer Pace! (inclusief uitroepteken). Zo kun je nog voor het jaar 2020 aanbreekt al vier geŽlektrificeerde Opels in de showroom verwachten. Daaronder onder meer een volledig elektrische Corsa. Maar ook een Grandland X PHEV, een plug-in hybride.

Schaalvergroting
Los deze nieuwe modellenkoers is Opel erop gebrand eindelijk weer eens zwarte cijfers te kunnen schrijven. Iets dat maar niet lukte onder het bewind van GM. Hoe de PSA Groep als kersvers moederbedrijf dit wel voor elkaar denkt te boksen? Wel, door een zeer actieve schaalvergroting tussen de merken CitroŽn, Peugeot en dus Opel.Maakt Opel nu nog gebruik van negen verschillende platformen, dat moeten er maximaal twee worden, beide afkomstig van PSA. Idem dito de motoren en transmissies en heel veel andere onderdelen. Niet bijster veel cruciale componenten zullen nog van Duitse afkomst zijn straks. Kortom, toekomstige Opels bevatten heel wat Frans DNA. Maar dit dient allemaal een hoger doel, namelijk vanaf 2019 break-even draaien (vanaf een jaarproductie van 800.000 auto's). Lukt dit, dan gaat Opel letterlijk vanaf 2020 voor de langgekoesterde winst. Te beginnen met een marge van 2 procent en 6 procent vanaf 2026. Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Jaguar droomt weer van een XK
  Bugatti Chiron tikt de 100 aan
  CitroŽn stelt C5 Aircross voor Europa voor
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Drie redenen waarom web accessibility nu uw aandacht verdient (3) 
Online shopper slaat 's avonds zijn slag (1) 
Nederlanders hebben de beste werk-privťbalans van West-Europa (1) 
Nederlanders massaal op zoek naar tweedehands sportauto (1) 
Bouw en civiele sector groeien fors  (1) 
Vrouwen overheersen mannen bij online aankopen (1) 
Een op drie werknemers shopt online tijdens werktijd (1) 
top10
Weg met de Data Protection Officer!
Stijging Britse werkzoekenden naar baan in de EU
Robotisering voor veel bedrijven nog ver-van-mijn-bed-show
Waarom spraakgestuurde apparaten de customer journey transformeren
Brabantse (tech)bedrijven populair onder bŤta-talent
Zonder enige moeite meer omzet scoren
De lat moet hoger op het gebied van privacy
ĎEen composable infrastructuurí: lego voor de IT-afdeling
Arbeidsmarkt werkt door in loonafspraken
Nederlander maakt zich zorgen om privacy, maar handelt daar niet naar
meer top 10
vacatures
meer vacatures