14 september 2017 - Ford had de gefacelifte Mustang al eerder voorgesteld, maar het ontbrak nog aan de Europese specificaties. Hier zijn die alsnog.
Veel is al bekend over de vernieuwde Ford Mustang: het gros van alle details is immers in januari al behandeld en in de zomer nog een keer. Niettemin sommen we de belangrijkste veranderingen graag nog even voor je op. Zo is de voorzijde strakgetrokken en voorzien van gemener kijkende koplampen en de achterlichten ogen net even moderner.
Meer pk's voor V8 Tot zover de meest zichtbare optische wijzigingen. Maar gelukkig blijft het daar niet bij. Qua techniek is er meer verbeterd. Zo is de 5.0 liter V8 van Ford met 450 pk evenzo krachtig als in de Amerikaanse versie en dat kunnen we natuurlijk alleen maar toejuichen. De 2.3 liter EcoBoost is daarentegen teruggegaan van 317 naar 290 pk, maar dankzij een nieuwe, effectievere 10-traps automaat zou je daar niets van moeten merken.
Line Lock Zowel de V8- als EcoBoost-versie is leverbaar met Line Lock. Dit werkt eigenlijk heel simpel. Je activeert het systeem via het menu en vervolgens gaat al het vermogen naar de achterwielen, terwijl de voorremmen blokkeren en je op je plaats houden. Je kunt natuurlijk in de spiegel kijken om te zien of het lukt om je banden te slopen, maar ook op je display wordt een burnout-animatie getoond.
Veiligheid Houd je het liever wat veiliger, dan doet het je vast goed dat de nieuwe Mustang ook op dat gebied voldoet aan de verwachtingen van ons Europeanen. Zo is Pre-Collision Assist, een systeem dat aanrijdingen met voetgangers moet voorkomen, standaard aanwezig en zorgt Lane Assist ervoor dat je niet ongewild van rijbaan verandert.
Moderne multimedia De Ford Mustang is nu tevens uitgerust met het SYNC 3-communicatie- en entertainmentsysteem. Met dit systeem kunnen bestuurders in spreektaal hun smartphone, audio-, navigatie- en klimaatfuncties bedienen, alsook door middel van knijp- en veegbewegingen. Het systeem ondersteunt daarnaast Apple CarPlay.De levering van de nieuwe Ford Mustang aan klanten in Europa gaat begin 2018 van start. Prijzen volgen nog. Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.