zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

'Seat wil Cupra als zelfstandig merk herlanceren'

 

11 augustus 2017 - Het lijkt de afgelopen jaren dé trend: een nieuw label lanceren naast je eigen merk. Citroën deed het met DS, Volvo met Polestar en Seat zou nu hetzelfde willen doen met Cupra.

Seat heeft meerdere namen en logo's vast laten leggen, waaronder een logo dat het nieuwe Cupra moet vertegenwoordigen. Het lijkt er dus op dat het Cupra-label een belangrijkere rol toebedeeld krijgt. In dezelfde aanvraag komen ook namen als Tango, Salsa en Bolero voorbij, niet geheel toevallig sportieve conceptcars van Seat.



Spaanse tegenhanger MX-5?
Het zou dus zomaar kunnen dat onder deze namen nieuwe auto's van Cupra op de markt gebracht gaan worden. De Salsa diende in 2000 als vooruitblik op de nieuwe Leon, de Bolero volgde als sportieve coupé en de Tango werd in 2001 gepresenteerd als tegenhanger voor de Mazda MX-5. Geen van deze modellen werd echter in productie genomen.

Het stelt niets voor"¦
Seat stelt dat we niet zoveel achter de rechtenaanvragen moeten zoeken. 'Seat registreert continu mogelijke namen voor toekomstige modellen en projecten. Zo werkt niet alleen Seat, maar ook andere automerken. We hebben veel namen geregistreerd voor het geval we ze nodig hebben.'

"¦of toch wel
De Spanjaarden weigeren dus toe te geven dat Cupra een zelfstandig merk wordt, maar wij kijken er niet vreemd van op als dat binnenkort alsnog gebeurt. Het is niet voor niets dat Cupra opeens een eigen logo krijgt en er in dezelfde rechtenaanvraag meerdere namen van sportieve conceptcars worden vastgelegd. Dit krijgt dus nog wel een staartje!Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Zoutstrooiers uit winterslaap gehaald tegen aanhoudende droogte
  Vietnamese VinFast reist wel af naar Parijs
  Volkswagen Golf GTI is zoveelste slachtoffer van WLTP
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Tweedeling dreigt in top interim-markt  (1) 
Veertien procent meest bezochte .nl-websites nog geen veilige verbinding (2) 
Leaserijder heeft minder te kiezen vanwege WLTP (1) 
Liever leuk werk dan hoger salaris (2) 
Oudere werknemer afgeschrikt door vacaturetekst (1) 
Vrouw bepaalt wintersportbestemming (1) 
Werknemers denken meer carrièrekansen te hebben dan ooit (1) 
top10
Tweedeling dreigt in top interim-markt
Op autovakantie: Nederlander onwetend over gebruik groene kaart
Blended workforce vraagt nieuwe leiderschapskwaliteiten
Veertien procent meest bezochte .nl-websites nog geen veilige verbinding
Wat is de taak van uw Data Protection Officer precies?
Vooral werknemers in contactberoepen ervaren grensoverschrijdend gedrag
Thuiswerkers shoppen en facebooken vaker dan collega’s op kantoor
In vijf logische stappen naar een effectieve strategie-executie
Vraag naar dataspecialisten verdubbeld
‘Zakelijke reizigers kiezen steeds vaker het OV’
meer top 10