zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

'Ferrari knakt en werkt aan een SUV'

 

3 augustus 2017 - 'Over mijn lijk!' Dat is wat opperhoofd Sergio Marchionne nog niet zo lang geleden stellig antwoordde op de vraag of een SUV met Ferrari-logo een realistische combinatie zou zijn. Zijn voorganger, Luca di Montezemolo, heeft, hetzij met iets andere woorden, altijd exact hetzelfde beweerd in de kwart eeuw dat hij voor het merk werkte. Toch zal het al moeilijker worden om de schijn op te houden. Want insiders zijn ervan overtuigd: Ferrari gaat aan de SUV!

De geruchten dat Ferrari wel degelijk voorzichtig droomt over een 'hengst hoog op de poten' dateren al uit de vorige eeuw. Toch is het er nog altijd niet van gekomen. Al was de FF, nu GTC4Lusso geheten, bijna een crossover geweest. Koude voeten speelde Ferrari uiteindelijk parten.



F16X
Maar dat was toen. Anno 2017 staan de zaken er heel anders voor. Niet dat het financieel slecht gaat met Ferrari, integendeel, wel dat het taboe rond de SUV reeds ook in de hoogste regionen van de auto-industrie is doorbroken. Porsche, Bentley, Maserati, Lamborghini en zelfs Rolls-Royce en Aston Martin zijn ondertussen allemaal overstag. Dan kun je Ferrari heten of niet, vroeg of laat knak ook jij. Simpelweg omdat het niet achter wil blijven, maar des te meer omdat zelfs er een machtigere partij is dan Ferrari, te weten aandeelhouders. Er zou zelfs al een codenaam voor de opgehoogde Ferrari zijn: F16X.

Meer crossover dan SUV?
Naast de interne roepnaam vermoedt men dat Ferrari's SUV zal komen te staan op het 4x4-platform dat momenteel in ontwikkeling is voor de volgende generatie GT4Lusso. Daarbovenop wordt naar verluidt een koets gezet die het midden houdt tussen een SUV en een crossover. Hierdoor zijn een hogere zitpositie en vier zitplaatsen gegarandeerd, maar geeft het Ferrari nog enigszins het gevoel dat het niet compleet van haar voetstuk is gevallen. Precies zoals Aston Martin erover denkt, zeg maar. Hoe dan ook, het duurt nog wel eventjes voor we iets concreets krijgen te zien. Het jaar 2021 wordt namelijk genoemd.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Mercedes-AMG EQS 53 is een olifant. Maar wel een snelle olifant.
  Skoda voert druk op Volkswagen op met Enyaq iV Coupé
  Dit is de volledige elektrische Mercedes EQE! Denken we ...
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10