zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Wiesmann's gekko 'plakt' 20 jaar

 

14 oktober 2008 - Wiesmann bestaat 20 jaar en dat viert de Duitse sportwagenfabrikant door van elk model een ´20th Anniversity Edition´ uit te brengen. Van oudsher gebruikt het merk met het gekko-embleem al motoren van BMW. Ter ere van het jubileum stelde BMW de motor van de M3 CSL beschikbaar aan de Wiesmann Roadster MF3.

Oktober 1988 was de grondlegging van de kleine Duitse sportwagenfabrikant Wiesmann. Als merkbeeld werd een gekko (kleine hagedis) gekozen, die verwijst naar de hoge mate van grip van de Wiesmann modellen. Nu twintig jaar later - en een kleine 1.000 gebouwde auto’s verder - viert Wiesmann haar 20 jarig jubileum met drie ‘20th Anniversity Editions’. Alle jubileummodellen zijn verkrijgbaar in een aantal unieke exterieur- en interieurcombinaties, speciale lichtmetalen wielen en diverse accessoires.



BMW M3 CSL voor MF3
De sportwagen waar het in eind jaren negentig allemaal mee begon was de MF30 (vanaf 2003 MF3 genaamd). Toentertijd maakte deze roadster ook al gebruik van een BMW zescilinder lijnmotor. De MF3 ‘20th Anniversity’ krijgt de beschikking over de 3.2 liter 6-in-lijn van de M3 CSL. Deze speciale versie van de M3 (E46) is weliswaar niet meer in productie, maar herleeft op deze manier enigszins in de Roadster MF3. Als een Wiesmann MF3 al niet bijzonder was, dan maakt deze krachtbron in de 20 jarige editie van de MF3 het hem alsnog. De motor levert net als in de CSL een vermogen van 360 pk.

Wiesmann GT’s
Op de motor na krijgen de GT’s MF4 en MF5 dezelfde behandelingen als de Roadster MF3. Dat betekent dat er verschillende unieke kleurencombinaties en accessoires verkrijgbaar zijn. Aan de V8-motor in de MF4 en de V10 in de MF5 is niets gewijzigd. Beide leveren respectievelijk 367 en 507 pk. Genoeg om de MF4 in 4,6 seconden vanuit stilstand naar de 100 km/h te brengen. De MF5 doet er slechts 3,9 seconden over.

70 exemplaren
Van de Wiesmann Roadster MF3 ‘20th Anniversity Edition’ worden er dertig met de hand gebouwd. Van de jubileummodellen van de GT’s MF4 en MF5 worden er elk 20 vervaardigd in Dülmen, de vestigingsplaats van Wiesmann. Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Volkswagen Arteon Shooting Brake komt eraan
  Nieuwe BMW 4-serie neemt afstand van 3-serie
  Eindelijk elektrische BMW's: de iX3 en i4 komen eraan
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
[Infographic] Marketingmogelijkheden met beschikbare klantdata
Je e-mail marketingsoftware is gevuld met veel klantgegevens: ’kale’ gegevens waar je waarschijnlijk weinig oog voor hebt. Bekijk je data eens anders en ontdek dat er een wereld aan marketingmogelijkheden opengaat. Deze infographic van Spotler helpt je vast op weg.
Download de infographic
Lees verder
Zo geef je het kantoor een nieuwe look
reacties
Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s  (1) 
Uurtarief freelancers gestegen (1) 
Twee op de vijf Nederlanders werken tijdens coronacrisis voor het eerst vanuit huis (1) 
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten  (1) 
Weg met CV’s en brieven!  (1) 
Coaching in negen stappen (1) 
Aanbod commercieel vastgoed verder gedaald (1) 
top10
Diversiteit in coronatijd: acht tips voor managers
Werknemers stoppen massaal met het zoeken naar een nieuwe baan
Werkend Nederland minder productief door het thuiswerken, maar meer tevreden
Kort door de bocht coaching?
Driekwart twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten
Zes lessen voor jonge leiders tijdens de coronacrisis
Voor driekwart van de finance professionals is datagedreven bedrijfsvoering een meerjarenplan
Cyberrisico’s voor Nederlandse thuiswerkers honderd keer zo groot tijdens coronacrisis
Adverteerders besteden in 2019 2,2 miljard euro aan digital advertising
C-suite is zwakke schakel in Mobile Device Security
meer top 10