zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Infiniti debuteert in Europa

 

27 februari 2008 - Het merk Infiniti werd in 1989 in de Verenigde Staten geďntroduceerd. Na een wat moeizame start op de Amerikaanse markt wist het merk in de afgelopen 20 jaar uit te groeien tot een merk van wereldwijde faam. Gezien de relatief grote aantallen die via de grijze import naar Europa werden gehaald leek ook de Europese consument het merk zeer te waarderen. Infiniti maakt dan ook de oversteek naar Europa en zal vanaf oktober 2008 voet aan wal zetten.

Wat Lexus en Acura zijn voor respectievelijk Toyota en Honda zo is Infiniti de luxedivisie van Nissan. Bij de oprichting van het merk eind jaren ´80 had Nissan voor ogen om met Infiniti een premium merk neer te zetten. De doelstellingen voor het merk lagen vele malen hoger dan bij Nissan, dat toch meer een merk voor de massa is. Met een hoger serviceniveau, een hoge kwaliteitsperceptie en schitterend ingerichte showrooms trad Infiniti toe tot de Amerikaanse markt. Vooral met de Q45 wist het hoge ogen te gooien. De auto was technisch gebaseerd op de Nissan President - destijds het absolute topmodel - en verbaasde de concurrentie. De auto was uitgerust met luchtvering, een 278 pk sterke V8, vierwielsturing en tal van luxe zaken in het interieur. Zelfs Audi, BMW en Mercedes moesten op dat moment hun meerdere erkennen in Infiniti. Daarmee was de trend gezet en presenteerde Infiniti in de loop der jaren tal van nieuwe modellen.



Grijze import
Gezien het feit dat via de grijze import veel Infiniti´s naar Europa werden gehaald - voornamelijk de FX - leek ook Europa klaar te zijn voor een uitgebreide kennismaking met het merk. Bovendien zag moederconcern Nissan het grote succes van Lexus op ons continent. In april 2006 stapte Mr. Carlos Ghosn - President en CEO van Nissan Motor Co Ltd - dan ook het podium op tijdens de Tokyo Motor Show. Hij sprak de verlossende woorden waarop velen lang gewacht hebben: "The Infiniti line up of distinctive performance luxury vehicles would be coming to Western Europe". Vanuit het hoofdkantoor in Japan werd er een organisatie opgezet die in Europa het merk neer moest gaan zetten.

Vanaf oktober 2008
In oktober 2008 komt er aan de opstartfase een einde. Vanaf dat moment openen de eerste Infiniti-Centers haar deuren in Europa. In eerste instantie zullen onder meer Frankrijk, Spanje, Italië, België, Nederland en Zwitserland hun dealerorganisaties opzetten. Vanaf januari 2009 volgt de rest van Europa. In Nederland zal Infiniti een showroom openen in Amsterdam en Rotterdam. In België zal de Beerens Group een showroom openen in Antwerpen en later een dependance in Brussel.

Infiniti Centers
De showrooms zijn volgens Infiniti niet zomaar showrooms. Wanneer je binnenstapt moet je eerder de indruk krijgen een luxe hotel te betreden dan bij een autodealer naar binnen te lopen. Dat moet tot uiting worden gebracht in het kleur- en materiaalgebruik, de meubels en de lounge-hoeken. Het premium gevoel dat de auto’s uit moeten stralen moet volgens Infiniti ook in de showrooms terug komen.

Modellengamma
Het modellengamma zal in het begin bestaan uit een viertal modellen; de EX37, de G37 Coupé, de G37 Sedan en de FX37. Die laatste zal tijdens de Autosalon van Genève zijn werelddebuut beleven. Het is daarmee de allereerste Infiniti die niet in de Verenigde Staten zijn debuut beleeft. De ambities van Infiniti zijn daarmee duidelijk en Europa wordt niet zomaar betreden. De EX en de beide G-modellen zijn inmiddels bekend in de Verenigde Staten, maar uiteraard wel aangepast aan de Europese eisen en regelgeving. Zoals gezegd zal het merk Infiniti vanaf oktober 2008 deel uit gaan maken van het Europese straatbeeld.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  BMW M3 en M4 met 4WD: Zo snel was een BMW M3/M4 nog nooit!
  Mercedes EQB is de eerste elektrische zevenzitter van Mercedes
  Met de elektrische Mercedes EQS sta je niet vaak bij de laadpaal
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Stappenplan voor automatische e-mail campagnes
Door termen als triggers, leadscoring, notificaties, koppelingen, vullingsgraad zie je door de bomen het bos niet meer op het gebied van e-mail marketing automation. In dit white paper legt Spotler al die termen en de voordelen ervan uit. Inclusief handige woordenlijst.
Download het white paper
Lees verder
reacties
Jongeren willen weer zeeman worden (1) 
Bestuurders willen vaker vergaderen zonder de baas erbij (1) 
IT is vertragende factor bij 44 procent van de organisaties (1) 
Speciaal bedrijfsuitje voor singles biedt kansen (1) 
Vergaderen kost 37 miljard per jaar (1) 
Nederlander verhuist minder graag voor baan (1) 
Vrouwen kiezen steeds vaker voor een beroep in de ICT  (1) 
top10
Top Companies waar u kunt bouwen aan uw carričre zijn bekend
Hoge werkdruk bij grote organisaties zet klantervaring onder druk
Aantal DDoS aanvallen verdubbeld in eerste kwartaal
Banking Trojan Dridex en Qakbot grootste malwarebedreigingen in maart
De pandemie maakt persoonlijke moederdagcadeaus populair
IT is vertragende factor bij 44 procent van de organisaties
Werken op afstand is een katalysator voor productiviteit, efficiency en diversiteit
30 procent vindt dat partnerverlof even lang moet zijn als bevallingsverlof
Beperkte laadinfrastructuur grootste zorg bij aanschaf elektrische auto
Een carričre in cybersecurity: vijf tips
meer top 10