2 juli 2007 - De Mitsubsihi Colt heeft een aantal detailwijzigingen ondergaan. Van een facelift kunnen we niet spreken, maar het model is wel van binnen en buiten opgefrist met nieuwe kleuren en materialen. Bovendien komt er een sportief actiemodel op de markt.
De Mitsubishi Colt is voor de Japanners een succesvol model. In precies drie jaar tijd (2004-2007) zijn er ruim 200.000 Colt´s verkocht. Mitsubishi heeft daarmee een belangrijke marktpositie voor zich gewonnen. Bovendien zijn bijna alle Colt-kopers afkomstig van een ander merk en dat is voor Mitsubishi zeer belangrijk om de verkoop van de andere modellen te kunnen stimuleren. Eenmaal Mitsubishi-rijder zul je snel ook binnen het gamma blijven kijken op het moment dat je op zoek bent naar iets anders.
Detailwijzigingen
Om het succes van de Colt te kunnen continueren heeft Mitsubishi het model op tal van punten gewijzigd. Het betreffen echter detailwijzigingen, dus van een facelift kunnen we niet spreken. We zien zaken als nieuwe 15 en 16 inch lichtmetalen velgen, nieuwe metallic kleuren, nieuwe stoelbekleding en een regen- en lichtsensor op de topuitvoeringen. Bovendien komt Mitsubishi met een speciaal actiemodel waarbij de nadruk op sportiviteit ligt. Dit model is leverbaar als drie- en vijfdeurs en onderscheidt zich door de donker getinte koplamp- en achterlichtunits, het privacy glas, de dakspoiler (enkel driedeurs), de mistlampen vóór, een radio/CD-/MP3-speler en unieke stoelbekleding. Zowel dit actiemodel als de andere Colt´s zijn leverbaar met de 1.1 (75 pk), de 1.3 (95 pk), de 1.5 (109 pk) en de 1.5 DiD (95 pk).