zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Bitter is back: Bitter Vero

 

26 oktober 2007 - Met de presentatie van de Vero is de Duitse fabrikant Bitter back in business. De luxueuze sedan is gebaseerd op de Australische Holden Statesman, maar vooral uiterlijk compleet aangepast. Onder de motorkap ligt een 6.0 liter V8 die afkomstig is uit de Corvette. Het is de eerste nieuwe Bitter sinds 20 jaar.

De Duitser Erich Bitter heeft een zware tijd achter de rug. Toen hij in 1971 en 1981 de Bitter CD en CS presenteerde leek zijn succes overweldigend. Maar de modellen verouderden en het werd nodig tijd om met een nieuwe auto op de markt te komen. Tussen 1987 en 1997 presenteerde Bitter dan ook diverse conceptcars. Doordat hij het financieel keer op keer niet rond kon krijgen verdwenen de prototypes al snel in de garage. Datzelfde lot onderging de CD2. Dat model werd in 2003 voor het eerst in Genève gepresenteerd, maar tot drie keer toe bleef het bij een showdebuut. Maar Erich Bitter heeft niet opgegeven en bleef doorontwikkelen. Het resultaat is deze Bitter Vero, die vanaf volgend jaar ook daadwerkelijk in productie gaat.



V8 met 367 pk
De technische basis van het model wordt gevormd door de Holden Statesman. Net als onder meer Opel en Chevrolet is Holden onderdeel van GM en dat betekent dat Bitter kon putten uit een groot onderdelenmagazijn. Om de auto echter een geheel eigen gezicht te geven werden tal van onderdelen vervangen. We zien een nieuwe voor- en achterbumper, een compleet nieuwe grille, nieuwe koplampen en ook een andere motorkap. Onder die motorkap ligt een 6.0 liter V8 afkomstig van Corvette. In de Vero levert de motor een vermogen van 367 pk en een koppel van 530 Nm. Dat resulteert in een topsnelheid van 250 km/h. De acceleratie van 0-100 km/h is op dit moment nog niet bekend.

Leer en alcantara
Het interieur van de Vero is geheel naar smaak van zijn geestelijk vader samengesteld. Erich Bitter heeft vele jaren als specialist gewerkt voor de interieurafdelingen van Opel en Porsche en heeft daardoor een jarenlange ervaring. Het interieur van de Vero wordt gedomineerd door donkerbruin leer en alcanatara. Een compleet Bose-audiosysteem zorgt voor een fantastische geluidskwaliteit. Verder zien we zaken als climate control, een navigatiesysteem en een zonnedak.

Prijs
De Bitter Vero kost € 102.500,- exclusief belastingen. Bestellingen geschieden rechtstreeks via de fabrikant, maar voor het onderhoud kan men terecht bij elke GM-dealer. Daarmee is een groot dealernetwerk gegarandeerd.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Hyundai ontwikkelt mobiel laadstation op waterstof voor EV's
  Mini Remastered Oselli Edition: Singer Porsche, maar dan voor Mini
  Hyndai i30 Project C: lichter, lager en scherper
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Nederland zakt uit top drie Digitaliserings Index  (1) 
Generatie Z wordt online het gemakkelijkst beďnvloed (1) 
De top tien startups waar talent wil werken (1) 
Hoe word ik meer zichtbaar en gewaardeerd? (1) 
Marketeers besteden video steeds meer uit (6) 
De Tesla-taxi's van Schiphol gaan in de verkoop (4) 
UPS bestelt 125 Tesla-trucks (1) 
top10
Vijf zegeningen van een burn-out
Extreme beloning toppers in bedrijfsleven blijkt wederom mythe
Kennis cybersecurity-terminologie Nederlandse beslissers onvoldoende
Nederlander met modaal inkomen ziet nettosalaris met bijna 50 euro stijgen
Sterke ontwikkeling cloud- en hostinggebruik in Nederland
Vijf tips om tijd te besparen met vliegen
Wie van het Europese talent wil in Eindhoven werken? Bijna niemand
Generatie Z wordt online het gemakkelijkst beďnvloed
Besluitvormingsdilemma’s in het digitale tijdperk
72 procent Nederlanders vindt Prinsjesdag waardevolle traditie
meer top 10