zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Toekomstblik: Seat Tribu SUV concept

 

11 september 2007 - Met de conceptcar Tribu gunt Seat ons een blik in de toekomst. De SUV laat zien welke nieuwe richting Seat qua design op wil gaan. Bovendien laat de Tribu ons zien hoe een SUV van Seat er mogelijk uit kan komen te zien.

De Tribu SUV concept car is het eerste model dat volledig is ontworpen door Seat’s Design Director Luc Donckerwolke en zijn team sinds zijn komst naar het Spaanse merk. Het mag daarom duidelijk zijn dat deze conceptauto aan de basis staat van het design van de Seat-modellen van de toekomst. De nieuwe Tribu vormt volgens Seat een evolutie van haar huidige designtrends. Hij beschikt bijvoorbeeld over de ‘dynamische’ lijn die de huidige modelgeneratie zo kenmerkt. Maar naast dit handelsmerk wijkt al het andere af. Het silhouet is nieuw, met rechtere lijnen en een robuuste uitstraling. Net als de Seat Salsa in 2000 is deze concept car een voorbode van een golf aan nieuwe modellen.



Nieuwe designtaal
In alle opzichten oogt de Tribu als een SUV. Vooral de hoge grondspeling, de 20 inch lichtmetalen wielen en de achterspoiler kenmerken het design. De lijn die aan de voorzijde boven de koplampen begint en via de zijschermen naar achteren loopt is kenmerkend voor het design van Seat. Voor de nieuwe designtaal moeten we vooral denken aan de trapeziumvormige grille en de wat hoekiger styling. Leuk detail van de Tribu is dat de achterlichten aan het zicht onttrokken worden door de glazen achterklep. Slechts wanneer de verlichting wordt ingeschakeld zullen de lichtunits zichtbaar worden.

TFT-schermen
Het interieur heeft dankzij het grote panoramische dak een licht karakter. Dankzij de vier losse stoelen hebben de inzittenden veel ruimte. Bovendien zijn alle stoelen voorzien van stoelverwarming en zijn de achterstoelen neerklapbaar. Zodoende kan men extra bagageruimte creëren. In het interieur vinden we maar liefst vier TFT-schermen, met twee extra klokken voor de toerenteller en snelheidsmeter. Drie van de vier TFT-schermen verschaffen informatie behorend bij de geselecteerde rijmodus: Urban, Sport of Freerun. De Seat Tribu voorziet in drie rijinstellingen die door een druk op een knop gekozen kunnen worden. Seat’s nieuwe concept car past zijn parameters (motormanagement, wielophanging, versnellingsbak, etc) aan de verschillende omstandigheden aan: stad (Urban), snelweg (Sport) en off-road (Freerun).Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Zien jullie het verschil met de vorige Subaru Outback?
  Waarom de Kia Stinger GTS een dwarse rakker is
  Aston Martin DBS 59 wil dat we die ene Le Mans-overwinning niet vergeten
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Verleid en behoud talent met een multifunctionele werkomgeving
reacties
Zeven seo factoren die óók in 2019 werken (1) 
Drie handige kantoorapps in 2019 (1) 
Tesla Model 3 met 4% bijtelling (3) 
Wintersporters laks met sneeuwkettingen (1) 
Waarom elk bedrijf straks een chief trust officer heeft (1) 
Niet het systeem, maar de mensen centraal (3) 
Korte autoritten vervangen door de fiets loont (1) 
top10
Drie handige kantoorapps in 2019
ISDN2 verdwijnt: 50. 000 bedrijven uit de lucht
Drie op de tien werknemers ervaren informatieovervloed
Papieren data nog steeds onveilig
Vijf tips om te besparen op softwarelicenties
Internationale M&A-activiteiten voegen afgelopen anderhalf jaar al geen waarde meer toe
Politieke verschuivingen vergroten risico's Europees bedrijfsleven
Tinder populairste dating app in Nederland
Helft millennials wil meer flexibiliteit in hun werk
Jongeren betalen twee keer zo veel voor hun autoverzekering
meer top 10