zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Toekomstblik: Seat Tribu SUV concept

 

11 september 2007 - Met de conceptcar Tribu gunt Seat ons een blik in de toekomst. De SUV laat zien welke nieuwe richting Seat qua design op wil gaan. Bovendien laat de Tribu ons zien hoe een SUV van Seat er mogelijk uit kan komen te zien.

De Tribu SUV concept car is het eerste model dat volledig is ontworpen door Seat’s Design Director Luc Donckerwolke en zijn team sinds zijn komst naar het Spaanse merk. Het mag daarom duidelijk zijn dat deze conceptauto aan de basis staat van het design van de Seat-modellen van de toekomst. De nieuwe Tribu vormt volgens Seat een evolutie van haar huidige designtrends. Hij beschikt bijvoorbeeld over de ‘dynamische’ lijn die de huidige modelgeneratie zo kenmerkt. Maar naast dit handelsmerk wijkt al het andere af. Het silhouet is nieuw, met rechtere lijnen en een robuuste uitstraling. Net als de Seat Salsa in 2000 is deze concept car een voorbode van een golf aan nieuwe modellen.



Nieuwe designtaal
In alle opzichten oogt de Tribu als een SUV. Vooral de hoge grondspeling, de 20 inch lichtmetalen wielen en de achterspoiler kenmerken het design. De lijn die aan de voorzijde boven de koplampen begint en via de zijschermen naar achteren loopt is kenmerkend voor het design van Seat. Voor de nieuwe designtaal moeten we vooral denken aan de trapeziumvormige grille en de wat hoekiger styling. Leuk detail van de Tribu is dat de achterlichten aan het zicht onttrokken worden door de glazen achterklep. Slechts wanneer de verlichting wordt ingeschakeld zullen de lichtunits zichtbaar worden.

TFT-schermen
Het interieur heeft dankzij het grote panoramische dak een licht karakter. Dankzij de vier losse stoelen hebben de inzittenden veel ruimte. Bovendien zijn alle stoelen voorzien van stoelverwarming en zijn de achterstoelen neerklapbaar. Zodoende kan men extra bagageruimte creëren. In het interieur vinden we maar liefst vier TFT-schermen, met twee extra klokken voor de toerenteller en snelheidsmeter. Drie van de vier TFT-schermen verschaffen informatie behorend bij de geselecteerde rijmodus: Urban, Sport of Freerun. De Seat Tribu voorziet in drie rijinstellingen die door een druk op een knop gekozen kunnen worden. Seat’s nieuwe concept car past zijn parameters (motormanagement, wielophanging, versnellingsbak, etc) aan de verschillende omstandigheden aan: stad (Urban), snelweg (Sport) en off-road (Freerun).Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  BMW: 'Nieuwe 3-serie wordt weer een echte rijdersauto'
  Studie: Ferrari pakt riant jaarsalaris op elke verkochte auto
  Zo vierde Ford de 10.000.000ste Mustang
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
reacties
Waarom vinden medewerkers mij kort door de bocht? (1) 
Zoveel verdient Ferrari op elke verkochte auto (1) 
40 procent werknemers ervaart grote afstand tot baas (1) 
Hoe je je kunt vertillen aan je coachende rol (1) 
Werkgevers worstelen met gespannen arbeidsmarkt (1) 
Solliciteren? Vertel uw persoonlijke verhaal (1) 
Haastige spoed is ook in de verkoop zelden goed (4) 
top10
Leidinggevenden hebben geen idee wat personeel bezighoudt
Werkgeluk nog steeds bepaald door dezelfde factoren als 50 jaar geleden
50 procent loopt risico baan te verliezen door intelligente technologie
Vijf stappen om relevant te blijven in het digitale tijdperk
Scrum Masters gezocht: aantal vacatures groeit 65 procent
Ontwikkeling medewerkers topprioriteit bij Nederlandse bedrijven
Hoogopgeleide medewerkers willen blijven leren
'Kleine' overtreding, torenhoge autoverzekeringspremie
Kwart werkgevers houdt geen rekening met werknemers tijdens hittegolf
WiFi op vakantieparken steeds vaker voorzien van snelheidslimiet
meer top 10