zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Compleet nieuwe Mazda6

 

11 september 2007 - Dit jaar beleeft Frankfurt de wereldpremičre van de nieuwe Mazda6. De nieuwe Mazda moet de oude op alle punten gaan verbeteren. Hij is ontwikkeld met de nieuwe Zoom-Zoom gedachte van het merk.

De nieuwe Mazda6 is ontwikkeld met drie belangrijke waarden. Punt één was een pakkende en sportieve vormgeving. Op dit punt is Mazda goed geslaagd. Het model ziet er sportief uit en is een duidelijke doorontwikkeling van de eerste 6. Punt twee is de ervaring van exclusiviteit. Door middel van hoogwaardige materialen en smalle naden wil Mazda de koper het gevoel geven van een ‘premium’ auto. Punt drie is doordachte oplossingen. Hieronder valt bijvoorbeeld het Karakuri systeem. Dit handige inklapsysteem zorgt ervoor dat leuningen met één knop zijn in te klappen.



Lager gewicht dan voorganger
De nieuwe Mazda 6 is ondanks grotere buitenmaten licht geworden dan de huidige versie. Dit is een van de nieuwe gedachtes achter de van Zoom-Zoom. De bekende levenspreuk van Mazda. Dat de wagen lichter is dan de voorganger is tegenovergestelde van wat er bij de concurrentie gebeurd. Hier worden de auto’s allemaal zwaarder vanwege nieuwe veiligheidssytemen. Mazda probeert het gewicht juist zo laag mogelijk te houden en tegelijkertijd het gevoel van veiligheid en degelijkheid te verhogen.

Lage luchtweerstand
Naast het relatief lage gewicht heeft ook de lage luchtweerstand een positief effect op het verbruik en de uitstoot. De cW-waarde daalde met het nieuwe model van 0,3 naar 0,27 bij de Sedan. Bij de Sportbreak was het bij het huidige model 0,32 en is het nu 0,28.

Motorengamma
De nieuwe Mazda6 wordt leverbaar met een ruim aantal motoren. Eerst zal de wagen nog met drie benzinemotoren en één dieselmotor leverbaar zijn. Later worden er nog andere motoren beschikbaar. Vooralsnog dus de 2.0 CiTD dieselmotor die ook al in de huidige Mazda6 ligt. Ook de 1.8 en 2.0 uit de huidige versie worden beschikbaar in de nieuwe Mazda6. Ook is er een nieuwe motor voor de 6. De bestaande 2.3 liter is doorontwikkeld tot een grotendeels nieuwe 2.5 liter benzinemotor met een vermogen van 170 pk.

Veiligheid
Op het gebied van veiligheid biedt de nieuwe Mazda6 zes airbags, ABS, dynamische stabiliteitscontrole DSC, elektronische tractiecontrole TCS en remassistent als standaard aan. Daarnaast is de Mazda6 leverbaar met een sleutelloze toegangsysteem, een Bose® Premium Sound geluidsinstallatie met acht luidsprekers en een Bluetooth® hands-free aansluiting voor een mobiele telefoon.

CF-Net
In het interieur zorgt het nieuwe CF-Net (Cross Functional Network) voor een makelijke bediening van het navigatiesysteem, de geluidsinstallatie, de airconditioning en andere systemen vanaf het stuurwiel. Het centrale display bevindt zich boven op het instrumentenpaneel in het gezichtsveld van de bestuurder.

Introductie
De nieuwe Mazda6 verschijnt in november dit jaar in Europa, begin 2008 zal hij Nederland leverbaar zijn. Prijzen zijn nog niet bekend, maar volgend tegen die tijd. Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com

 
 Doorsturen   1 reactie

 

Laatste autonieuws

  BMW: 'Nieuwe 3-serie wordt weer een echte rijdersauto'
  Studie: Ferrari pakt riant jaarsalaris op elke verkochte auto
  Zo vierde Ford de 10.000.000ste Mustang
 
reacties
 
toon goossens  |   | 
13-09-2007
 | 
19:08 uur
komt er een automatique in de 2,5

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
reacties
Waarom vinden medewerkers mij kort door de bocht? (1) 
Zoveel verdient Ferrari op elke verkochte auto (1) 
40 procent werknemers ervaart grote afstand tot baas (1) 
Hoe je je kunt vertillen aan je coachende rol (1) 
Werkgevers worstelen met gespannen arbeidsmarkt (1) 
Solliciteren? Vertel uw persoonlijke verhaal (1) 
Haastige spoed is ook in de verkoop zelden goed (4) 
top10
Leidinggevenden hebben geen idee wat personeel bezighoudt
Werkgeluk nog steeds bepaald door dezelfde factoren als 50 jaar geleden
50 procent loopt risico baan te verliezen door intelligente technologie
Vijf stappen om relevant te blijven in het digitale tijdperk
Scrum Masters gezocht: aantal vacatures groeit 65 procent
Ontwikkeling medewerkers topprioriteit bij Nederlandse bedrijven
Hoogopgeleide medewerkers willen blijven leren
'Kleine' overtreding, torenhoge autoverzekeringspremie
Kwart werkgevers houdt geen rekening met werknemers tijdens hittegolf
WiFi op vakantieparken steeds vaker voorzien van snelheidslimiet
meer top 10