zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Kia Kee: sportieve conceptcar

 

11 september 2007 - Kia toont op de IAA in Frankfurt een studiemodel van een nieuwe Coupé. De sportcoupé is nu nog een studiemodel, maar verwacht wordt dat hij ook in productie gaat en dat zou een belangrijke stap voor Kia kunnen zijn.

De Kee (uitspraak key) Concept is sportcoupé met een 2+2 opstelling. Dit betekend dat er naast 2 personen voorin, achterin ruimte is voor 2 personen. De Kee Concept is 4,30 meter lang en is voorzien van 20 inch grote wielen. De wagen is ontworpen door Peter Schreyer, de man die eerder al de Audi TT tekende. Hij meldt dat de Kee ontworpen en ontwikkeld is als een betaalbare en spannende coupé die perfect binnen het merk pas.



Nieuwe 2 liter V6
Onder de kap van de sportcoupé vinden we een gloednieuwe motor. De 2 liter V6 is volgens Kia van de volgende generatie. Waarom dit zo is vinden we niet terug in het bericht, wellicht kunnen we u dit later nog melden. De motor levert een ruim vermogen van 200 pk. Hij wordt gekoppeld aan een zestraps automaat.

Durft Kia het aan?
Het lijkt erop dat de Kee Concept al vrij productierijp is. Het zal ons dan ook niet verbazen wanneer we deze auto volgend jaar in licht gewijzigde vorm weer tegenkomen op een beurs als productiemodel. Het woord is aan Kia. Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  Super Golf-GTI (290 pk) komt naar Nederland
  BMW: 'Nieuwe 3-serie wordt weer een echte rijdersauto'
  Studie: Ferrari pakt riant jaarsalaris op elke verkochte auto
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Waarom vinden medewerkers mij kort door de bocht? (1) 
Zoveel verdient Ferrari op elke verkochte auto (1) 
40 procent werknemers ervaart grote afstand tot baas (1) 
Hoe je je kunt vertillen aan je coachende rol (1) 
Werkgevers worstelen met gespannen arbeidsmarkt (1) 
Solliciteren? Vertel uw persoonlijke verhaal (1) 
Haastige spoed is ook in de verkoop zelden goed (4) 
top10
Leidinggevenden hebben geen idee wat personeel bezighoudt
Werkgeluk nog steeds bepaald door dezelfde factoren als 50 jaar geleden
50 procent loopt risico baan te verliezen door intelligente technologie
Hoogopgeleide medewerkers willen blijven leren
Ontwikkeling medewerkers topprioriteit bij Nederlandse bedrijven
Meer werkenden, behalve onder jongeren
Klantervaringen steeds belangrijker voor succesvolle supply chain-strategie
Administratieve, logistieke en sales banen meest populair onder werkzoekenden
Nederlanders verlaten online winkelwagen door te hoge verzendkosten
IT-beslissers zien Artificial Intelligence als silver bullet tegen cybersecurity-uitdagingen
meer top 10