zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Moderne nostalgie: Volkswagen up!

 

10 september 2007 - Volkswagen heeft de conceptcar up! gepresenteerd. De Volkswagen up! moet de tijden van de Kever doen herleven en weer een échte Volkswagen worden. De motor ligt dan ook achterin en de prijsstelling moet zeer scherp worden.

De Up! is Volkswagen´s auto voor de kleine beurs. Ontwerper Walter de Silva is verantwoordelijk voor het design en meldt dat deze conceptcar qua uiterlijk een statement is voor toekomstige Volkswagens. Verder meldt hij dat dit niet de enige auto in deze serie wordt. Wij verwachten sowieso een vierdeurs variant van de Up!, maar misschien komt Volkswagen ook nog wel met een cabriolet of MPV van de Up!



VW-logo achter glas
Het uiterlijk van de Up! wordt mede bepaald door de plaatsing van de motor. Deze ligt namelijk - net als in de Kever - achterin. Dit zorgt ervoor dat er geen grille aan de voorzijde noodzakelijk is. Dit geeft de auto een vrij futuristische look. Deze look zien we ook weer aan de achterzijde, waar de achterklep van een doorzichtig materiaal is gemaakt. De klep dekt de hoog geplaatste achterlichten af zodat deze met de ruitenwissers schoongeveegd kunnen worden. Ook het VW-logo zit achter het glas en licht samen met de achterlichten op. Volkswagen monteert op de conceptcar 18 inch velgen.

Klein, kleiner, kleinst
Dat de auto klein is hadden we al gezegd, maar cijfers zeggen natuurlijk meer. De Up! Is 3,45 meter lang en 1,63 meter breed. Door de plaatsing van de motor aan de achterzijde blijft er toch nog een relatief ruim interieur over. Door het verwijderen van alle stoelen - met uitzondering van die van de bestuurder - kan er ook nog eens een grote bagageruimte gecreëerd worden. Nog een leuk detail van de stoelen is dat hij zich aan de inzittende kan aanpassen door via een ventiel in de stoel lucht aan te zuigen. Zo zit je altijd lekker.

Twee grote schermen bepalen interieur
In het interieur wordt je aandacht gelijk getrokken naar de twee monitoren. De 8 inch grote monitor achter het stuur geeft de belangrijkste informatie als de rijsnelheid, verbruik, bereik en zelfs CO2-uitstoot weer. Het 7 inch scherm wat centraal geplaatst is, is niet alleen te bedienen via touchscreen, maar ook via specifieke handbewegingen.

In productie?
De Up! Conceptcar is meer dan een gewone conceptcar. De wagen is door Volkswagen ontwikkeld om snel in productie te kunnen. De markt van goedkope kleine auto’s is nog steeds groeiende en VW zal hier snel in willen stappen. Wellicht dat we aan het eind van volgend jaar al kennis kunnen maken met de Up! productieversie, maar wij verwachten dat hij pas in 2009 bij de dealers staat.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com

 
 Doorsturen   Reageer

 

Laatste autonieuws

  BMW: 'Nieuwe 3-serie wordt weer een echte rijdersauto'
  Studie: Ferrari pakt riant jaarsalaris op elke verkochte auto
  Zo vierde Ford de 10.000.000ste Mustang
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
reacties
Waarom vinden medewerkers mij kort door de bocht? (1) 
Zoveel verdient Ferrari op elke verkochte auto (1) 
40 procent werknemers ervaart grote afstand tot baas (1) 
Hoe je je kunt vertillen aan je coachende rol (1) 
Werkgevers worstelen met gespannen arbeidsmarkt (1) 
Solliciteren? Vertel uw persoonlijke verhaal (1) 
Haastige spoed is ook in de verkoop zelden goed (4) 
top10
Leidinggevenden hebben geen idee wat personeel bezighoudt
Werkgeluk nog steeds bepaald door dezelfde factoren als 50 jaar geleden
50 procent loopt risico baan te verliezen door intelligente technologie
Vijf stappen om relevant te blijven in het digitale tijdperk
Scrum Masters gezocht: aantal vacatures groeit 65 procent
Ontwikkeling medewerkers topprioriteit bij Nederlandse bedrijven
Hoogopgeleide medewerkers willen blijven leren
'Kleine' overtreding, torenhoge autoverzekeringspremie
Kwart werkgevers houdt geen rekening met werknemers tijdens hittegolf
WiFi op vakantieparken steeds vaker voorzien van snelheidslimiet
meer top 10