zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
auteurs
 

Asha Kalijan

Asha coacht en adviseert managers in leiderschapsontwikkeling om met een heldere visie en aanpak zichzelf en anderen succesvol mee te nemen naar de volgende stap in organisaties. En ze begeleid managers bij de implementatie van toekomstgerichte programma’s, zoals Impact met SDG’s, IT in beweging, inclusive leadership en inner leadership. Ze is auteur van het FAQ-boek voor managers en 75 Checklisten voor de nieuwe manager. En draagt ruim 14 jaar als online Coach bij tot het delen van kennis via Managersonline.

Volg haar op Twitter en LinkedIn en Adimco.

Vraag het Asha
Heeft u een vraag voor Asha, stuur deze in. U ontvangt direct antwoord per email. Later wordt de vraag volledig anoniem en niet herleidbaar op de site geplaatst. Klik hier om uw vraag in te sturen.
Asha Kalijaninfo@adimco.org
 
 
 

Artikelen van Asha Kalijan:

 

Ik word afstandelijk en arrogant gevonden, wat te doen?

Door: Asha Kalijan , 13 april 2014
"Mijn manager vindt dat ik afstandelijk en arrogant over kom. Hij vindt dat mijn team met weinig ideeën of feedback komt. En dat mijn stijl van leiddinggeven in feite een afrekencultuur creëert. Er zou te weinig samenwerking en teamspirit zijn en hij vindt dat ik stuur op resultaatgerichtheid en competitiviteit en alleen rekening hou met de korte termijn. Hij geeft niet aan wat moet veranderen en waarom, maar ik wil goed functioneren. Waar moet ik op letten?"
  Lees verder...
 

Hoe overtuig ik mijn manager dat het disfunctioneren van medewerkers niet aan mij ligt?

Door: Asha Kalijan , 06 april 2014
"Twee medewerkers functioneren niet zo goed op de afdeling. In een gesprek met mijn manager kwam het er op neer dat het aan mijn aansturing ligt en dat ik maar moet zorgen dat goed komt.  Ik ben verrast. De medewerkers functioneren al jaren niet goed. Over twee weken hebben we een vervolggesprek. Hoe kom ik beslagen ten ijs op het vervolggesprek?"
  Lees verder...
 

Hoe ga ik om met innovatievermoeidheid?

Door: Asha Kalijan , 30 maart 2014
"We zijn maanden bezig om met iets nieuws op de markt te komen en daar is aardig veel in geïnvesteerd.  De resultaten blijven uit en om  maar vol te houden en in brainstormsessies weer op zoek te gaan naar wat de volgende stap moet zijn, zie ik niet meer zitten. De motivatie binnen het innovatieteam is niet meer aanwezig. Kan ik het idee van vernieuwen zomaar opgeven?"
  Lees verder...
 

Hoe handhaaf ik mij in een hogere managementfunctie?

Door: Asha Kalijan , 16 maart 2014
"Er is kans om hogerop te komen in het leidinggeven. Maar daar twijfel ik over. De mentaliteit die vereist is om op dat niveau te functioneren lijkt anderen moeiteloos af te gaan, maar mij kost het veel moeite. Moet ik de kans op promotie wel pakken?"
  Lees verder...
 

Hoe ga ik om met vastgelegde kaders?

Door: Asha Kalijan , 09 maart 2014
"We hebben na een reorganisatie een andere werkwijze. Alles is vastgelegd binnen strakke kaders, maar de implementatie is onvoldoende en daar heb ik last van. Ik heb daar weinig invloed op en erger me aan de gang van zaken, vooral omdat het management vasthoudend is. Wij moeten het er maar mee doen. Hoe ga ik hiermee om?"
  Lees verder...
 

Hoe krijg ik meer aandacht voor kwaliteit?

Door: Asha Kalijan , 02 maart 2014
"Ik zit in en team van leidinggevenden, waarin iedereen vrij solistisch werkt. Het bedrijf faciliteert voldoende, er is veel werk. Maar ik mis het kwaliteitsgevoel en voldoende overleg. Daar wordt wel ieder keer naar verwezen, maar in de praktijk is iedereen te druk en wordt er van de leidinggevenden verwacht dat we het maar doen met wat er is. Hoe kan ik hier verandering in brengen?."
  Lees verder...
 

Ik ben teveel met dagelijkse zaken bezig. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan , 23 februari 2014
"Ik richt me soms teveel op de dagelijkse zaken die op mij af komen. Mijn deur staat altijd open en daar wordt goed gebruik van gemaakt. Voordat ik het door heb, is de dag weer voorbij en ben ik vooral bezig geweest met het oplossen van problemen van medewerkers. Ten koste van mijn eigen werk. Hoe doorbreek ik deze spiraal?"
  Lees verder...
 

Hoe om te gaan met een perfectionistische medewerker?

Door: Asha Kalijan , 16 februari 2014
"Een medewerker van mij functioneert niet goed. Er is een traject met haar afgesproken, om eerst wat zaken op een rij te zetten, voor ze weer belangrijke taken krijgt toegewezen. Deze medewerker toont zich bereidwillig, maar laat tegelijkertijd een veeleisende en controlerende kant zien. Ze is een perfectionist. Ze wil zaken afdwingen en toch alles naar zich toetrekken en is daarbij niet een prettige collega. Wat te doen?"
  Lees verder...
 

Hoe zorg ik dat de volgende verandering wel lukt?

Door: Asha Kalijan , 09 februari 2014
"We zijn bezig met een verandering in het bedrijf, waarbij mensen zelfstandiger moeten werken. Deze verandering is goed voorbereid, want de vorige veranderingen zijn nooit echt van de grond gekomen. Het verlies moet nu goedgemaakt worden en ik heb de supervisie. We hebben meer aandacht voor draagvlak en opleiding. Toch twijfel ik of we met alles rekening hebben gehouden om deze verandering wel te laten lukken. Heb je advies?"
  Lees verder...
 

Hoe zorg ik dat medewerkers (van elkaar) gaan leren?

Door: Asha Kalijan , 02 februari 2014
"Ik moet medewerkers regelmatig instructies geven over hun werkzaamheden.  De uitvoering gaat goed, maar wat ik mis is dat ze zelfstandig bijleren en van elkaar leren. Daar is ruimte voor. Ik krijg nu ook van hogerhand dat signaal. Moet ik mijn medewerkers daarin ook instrueren en moeten ze dat niet zelf uitzoeken?"
  Lees verder...
 

Hoe krijg ik meer overzicht in mijn werk?

Door: Asha Kalijan , 27 januari 2014
"Het zijn drukke tijden in de logistieke branche voor mij en mijn mensen. Ik heb te maken met een diversiteit aan werkzaamheden, dat past me wel. Nu ben ik perfectionistisch aangelegd. Dat houdt onder andere in dat ik veel voorbereid en niet altijd tevreden ben over het resultaat. Een planning maken bijvoorbeeld kost mij veel tijd en ik verlies me soms in details. Meer overzicht zou helpen maar hoe creëer ik dat?"
  Lees verder...
 

Hoe word ik wat minder een controlfreak?

Door: Asha Kalijan , 19 januari 2014
"Sinds een paar maanden merk ik alles onder controle moet houden en ik daar misschien dwangmatig mee omga. De werkdruk neemt niet per se toe, maar stabiliseert zich na een hectische tijd. Ik hou tegenwoordig alles te veel in de gaten en val over details. Ik viel ook uit tegen een medewerker die niet verteld had dat hij twee dagen vrij had gepland. Het gaat dan om een zelfstandig en goed functionerende medewerker. Hoe kan dit veranderen?"
  Lees verder...
 

Een stressgevoelige medewerker zoekt steeds ruzie. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan , 12 januari 2014
"Ik heb een medewerker  in mijn team, die conflict- en stressgevoelig is en weerstand oproept, ook bij mij. Ze gaat altijd de strijd aan met haar omgeving en voelt zich niet erkend in haar werk. Ze is al een keer lang overspannen geweest.  Haar toon is eisend, op het dwangmatige af, zelfs als ze fouten maakt. En ze denkt het allemaal ook heel goed te weten en leert niet van haar fouten of adviezen van anderen. Hoe ga ik om met deze situatie?"
  Lees verder...
 

Zelfstandige medewerker komt afspraken niet na. Wat nu?

Door: Asha Kalijan , 05 januari 2014
"Een deskundige medewerker die vrij zelfstandig werkt, heb ik al twee keer gezegd dat hij meer informatie moet geven over de stand van zijn werk. Hij doet dat nog steeds niet. Hij heeft al twee keer een belangrijke tussenrapportage niet op tijd opgeleverd. Dat geeft problemen.  Hij is vaak anderen aan het helpen. Als ik informeer naar de stand van zaken, dan gaat alles goed. Hoe kan ik dit aanpakken?"
  Lees verder...
 
< vorige 19 20 21 22 46 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10