zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Een stressgevoelige medewerker zoekt steeds ruzie. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Ik heb een medewerker  in mijn team, die conflict- en stressgevoelig is en weerstand oproept, ook bij mij. Ze gaat altijd de strijd aan met haar omgeving en voelt zich niet erkend in haar werk. Ze is al een keer lang overspannen geweest.  Haar toon is eisend, op het dwangmatige af, zelfs als ze fouten maakt. En ze denkt het allemaal ook heel goed te weten en leert niet van haar fouten of adviezen van anderen. Hoe ga ik om met deze situatie?"

Antwoord van Asha Kalijan
Iemand die stressgevoelig is en al overspannen is geweest, kan vaak moeilijk met grenzen omgaan. Omdat ze ook dwangmatig en eisend is overschrijdt ze niet alleen haar eigen grenzen, maar ook die  van anderen. En dat geeft strijd en conflict. Ze heeft waarschijnlijk  weinig inzicht in haar eigen communicatie.
Definieer werkproblemen en -houding
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Een zakelijke lening afsluiten bij de bank? Bereid u goed voor
Last van ongedierte in en rondom het bedrijfspand? Deze maatregelen kun je treffen!
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties (1) 
Wat leert Maarten van der Weijden ons over doelen stellen? (1) 
Tien excuses bij het aanhoren van klachten (2) 
Hoog tijd om aan de slag te gaan met het Klimaatakkoord (1) 
Vijf tips om customer feedback van vijfsterrenkwaliteit te krijgen (1) 
De kracht van stilte (1) 
Kan IT de populariteit van Virtual Reality bijhouden?  (2) 
top10
De top tien meest schaarse beroepen in Europa
Drie manieren om ‘bad hires’ te voorkomen
Nederlandse bedrijven minst flexibel in werktijden werknemer
De twintig populairste steden deze zomervakantie het populairste
Aantal nieuwe cao’s zeer laag
1,2 miljoen Nederlandse huizen slim beveiligd
De veranderingen op het werk van de afgelopen tien jaar
Te weinig loon voor één op de vijf werkenden
Explosieve toename Emotet malware
Kwaliteit bestuursverslag laat te wensen over
meer top 10