zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
auteurs
 

Coert Visser

Coert Visser is een consultant en trainer die werkt met een positieve veranderaanpak. Deze aanpak richt zich er eenvoudigweg op om individuen, teams en organisaties te helpen om vooruitgang te boeken in de richting van hun eigen keuze. Coert heeft veel artikelen geschreven en enkele boeken. Meer informatie vindt u op www.oplossingsgerichtveranderen.nl.
Coert Vissercoert.visser@planet.nl
 
 
 

Artikelen van Coert Visser:

 

Positieve uitzonderingen: een krachtig instrument voor managers

Door: Coert Visser , 04 april 2004
Of het nu gaat over problemen van persoonlijke aard of zakelijke problemen, geen enkel probleem is altijd in dezelfde mate aanwezig. Er zijn altijd momenten en omstandigheden waarop het beter gaat. Die situaties heten 'positieve uitzonderingen' en vormen een krachtig instrument voor managers, betoogt Coert Visser.
  Lees verder...
 

De vier stappen methode van oplossingsgericht management

Door: Coert Visser , 30 november 2003
Oplossingsgericht werken is een zeer nuttige coachings- en adviesmethode. Maar ook managers kunnen er veel aan hebben door gebruik te maken van de hieronder beschreven vier stappen methode, de meest compacte manier waarop wij oplossingsgericht werken kunnen omschrijven.
  Lees verder...
 

Top-5 websites volgens Coert Visser

Door: Coert Visser , 03 augustus 2003
In de zomermaanden geven auteurs van Managersonline.nl hun top-5 van favoriete websites voor managers. Hopelijk ter inspiratie van u. Deze week heeft Coert Visser zich van die taak gekweten. Met plezier, laat hij ons weten. Het is ook een plezierige en nuttige lijst geworden.
  Lees verder...
 

De POWERS van oplossingsgericht werken

Door: Coert Visser , 09 juni 2003
Oplossingsgericht management blijkt een uiterst respectvolle, eenvoudige en effectieve manier te zijn om managementproblemen aan te pakken. Coert Visser en Gwenda Schlundt Bodien maken dit concept nu heel concreet en hanteerbaar door middel van een acroniem: POWERS. Dankzij de praktische adviezen kunt u er gelijk mee aan de slag.
  Lees verder...
 

Effectieve managers letten op sterktes

Door: Coert Visser , 29 september 2002
Waarom worden mensen op training gestuurd? Waarom krijgen ze coaching? Waar gaan ontwikkelingspunten over bij een beoordelingsgesprek? Juist ja, zwaktes en tekortkomingen! Veel te lang hebben HRM-professionals, managers en medewerkers een bijna obsessieve fixatie gehad op het bijschaven van zwaktes. Waar leidt dit toe? Onzekerheid, frustratie, tijdverspilling en gevoelens van miskenning. Hadden in het betaald voetbal HR-managers rondgelopen, dan was Johan Cruijf naar taaltraining gestuurd en was hij nooit een topvoetballer geworden... Het kan ook anders.
  Lees verder...
 

Cruciale gesprekken voeren in tien stappen

Door: Coert Visser , 11 augustus 2002
Uw belangrijkste klant dreigt over te stappen naar de concurrent en u moet hem overhalen. Een medewerker uit uw team verpest de sfeer en u moet zijn gedrag corrigeren. U vindt dat uw baas zich teveel met uw zaken bemoeit en wilt daarin verandering bereiken. Iedere manager heeft van tijd tot tijd te maken met gesprekken waar veel van afhangt en waarbij sprake is van verschillende meningen en hoog oplopende emoties. Coert Visser beschrijft hoe u deze gesprekken tot een succes kunt maken.
  Lees verder...
 
< vorige 1 2 3
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10