zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
auteurs
 

Bob Oord

Bob Oord, is ruim 10 jaar als ondernemer actief binnen het vakgebied dat we inmiddels contentmarketing noemen. Voordat hij  Heliview Online oprichtte was Bob actief in verschillende marketing en business development functies, Hij schreef het boek B2B Contentmarketing, de 7 fundamenten.
Bob Oord
 
 
 

Artikelen van Bob Oord:

 

De zeven fundamenten van B2B content marketing

Door: Bob Oord , 09 juni 2014
Door de mediavrijheid, de extreme transparantie van Internet en social media en de overvloed aan informatie, entertainment en kennis zijn de eisen van de mediaconsument definitief gewijzigd. Het zenden van verkopend stimulerende boodschappen naar specifieke doelgroepen is niet langer effectief. In plaats daarvan stellen slimme organisaties de wensen, behoeften en dromen van de mediaconsument centraal. En daarmee is het niet langer het verkoopproces dat gemanaged moet worden, maar eerder het inkoopproces van de potentiële klant. Bob Oord beschrijft de zeven fundamenten van content marketing.
  Lees verder...
 

Case: Stappenplan succesvol besparen op facilitaire kosten

Door: Bob Oord , 06 oktober 2003
Wat maakt een besparingsproject succesvol? Uit de praktijk van CostFocus blijkt dat de juiste mix van mensen, professionaliteit en commitment hiervoor doorslaggevend zijn. Hieronder volgt een praktijkvoorbeeld van een succesvol besparingsproject. Bij onderstaand project werden vier facilitaire kostengebieden onderzocht bij verschillende business units, te weten kantoorartikelen, koeriersdiesnten, wagenpark en uitzendkrachten.
  Lees verder...
 

Zo spoort u besparingen op in uw crediteurenadministratie

Door: Bob Oord , 30 maart 2003
Om kostenbesparingen te bereiken doet u er goed aan eens in uw crediteurenadministratie te duiken. Met was optellen en aftrekken kunt u in een mum van tijd een besparing van 20 tot 40 procent realiseren op uw facilitaire kosten. Bob Oord legt uit hoe dat werkt.
  Lees verder...
 

Afd(w)ingen: onderhandelingstips om de prijs te drukken

Door: Bob Oord , 18 augustus 2002
Prijsstrategieën waarbij u meer betaalt dan nodig kent u wellicht van vakanties in landen waar afdingen gemeengoed is. Dingt u niet af, dan voelt u zich eigenlijk belazerd. De kunst voor de verkopende partij ligt dan ook in acceptatie van een relatief hogere prijs door de afnemer. U betaalt wel iets meer, maar u heeft tevens het idee dat u waar voor u geld krijgt. Een gevaarlijke aanname. Bob Oord laat zien hoe bedrijven hun prijzen opbouwen en hoe u met die kennis scherp kunt onderhandelen.
  Lees verder...
 

Pijnloze bezuiniging: zet het mes in uw verzekeringspremie

Door: Bob Oord , 07 juli 2002
Van uw verzekeringspremie blijft tot wel 45 procent aan de strijkstok hangen van verzekeraars en intermediairs, die hun producten bewust complex en ondoorzichtig maken. Dat is niet nodig. Zet uw intermediair aan de kant en stap over op een 'fee advisor', betoogt Bob Oord.
  Lees verder...
 

Krijgt u wel genoeg aandacht van uw leveranciers?

Door: Bob Oord , 09 juni 2002
Vraagt u zich wel eens af waarom u zo weinig aandacht krijgt van uw leveranciers? En dat terwijl u zo’n goede klant bent! U neemt namelijk een behoorlijk volume af en heeft ook nog eens weinig klachten. In het relatiebeheer met uw leveranciers is het verstandig om ook eens vanuit de leverancierszijde de relatie te beoordelen. Kruip in de huid van uw leverancier en bepaal in no-time of u wordt onder- (of over)gewaardeerd.
  Lees verder...
 

Heeft u financiële gaten in uw leasepark?

Door: Bob Oord , 26 mei 2002
De lease-auto is al jaren een belangrijke secundaire arbeidsvoorwaarde. Een arbeidsvoorwaarde met een economische maar tevens emotionele waarde. Door zowel de economische als emotionele aspecten van de lease-auto is een goede autoregeling van groot belang. Slechte afspraken kunnen namelijk veel geld kosten. Bob Oord geeft tips en checks hoe u dat kunt voorkomen.
  Lees verder...
 

Benchmarken is mooi, maar wat levert het u op?

Door: Bob Oord , 14 april 2002
Benchmarking is de afgelopen jaren een bekende term geworden. Uw eigen prestaties vergelijken met anderen kan nuttige informatie opleveren. Maar vaak blijft het daarbij. Analyse leidt tot paralyse. Lees dit artikel voor een praktisch handvat om uw facilitaire kosten te benchmarken aan de markt. En er wat mee te doen!
  Lees verder...
 

Pas op voor verkopers!

Door: Bob Oord , 01 april 2002
Heeft u ook zo’n prettige relatie met uw leverancier? Verkopers zijn immers vriendelijk, geven kado’s en komen graag bij u langs om de relatie te versterken. Verkopers benadrukken naast harde argumenten graag de zachte argumenten omtrent een aankoopbeslissing en de relatie. Het is echter de taak van de inkoper om primair beslissingen te nemen op basis van de feiten. Doen zij dit niet dan kan dat behoorlijk wat geld kosten. Met gratis checklist!
  Lees verder...
 

Is e-Procurement iets voor uw organisatie?

Door: Bob Oord , 17 maart 2002
Lees dit artikel indien u na alle e- en i- desillusies eens wilt weten wat e-Procurement voor u kan betekenen. Bob Oord beschrijft op verrassend duidelijke wijze wat e-Procurement is, wat de mogelijkheden zijn en voor wie het geschikt is. Met gratis checklist!
  Lees verder...
 

Hoe afhankelijk bent u van uw leveranciers?

Door: Bob Oord , 24 februari 2002
Vraagt u zich wel eens af hoe afhankelijk u van uw leveranciers bent? Hoe reageert u op plotselinge prijsindexeringen, geruisloze contractmutaties en leuke uitjes voor de operationele inkoper? Hoewel een goede relatie met uw leverancier belangrijk is voor de dagelijkse gang van zaken is de relatie maar zelden vanzelfsprekend. Dit artikel geeft u een praktisch handvat voor de benadering van uw leveranciers.
  Lees verder...
 

Profiteer optimaal van de energieliberalisering

Door: Bob Oord , 10 februari 2002
Vanaf 1 januari 2002 is de energiemarkt voor een grote groep bedrijven geliberaliseerd. Dit artikel geeft u een handvat voor het opzetten van een energiebesparingsproject. Met gratis stappenplan (download).
  Lees verder...
 

Bespaar 20 tot 40 procent op facilitaire kostenposten

Door: Bob Oord , 27 januari 2002
Hoe zeker bent u ervan dat u met uw facilitaire kosten op het juiste niveau zit? Door het ondergeschikte karakter krijgt de inkoop van facilitaire zaken zoals kantoorartikelen, telefonie en uitzendkrachten vaak onvoldoende aandacht. Bob Oord geeft praktische tips om systematisch kosten te besparen. Met gratis checklist (download).
  Lees verder...
 
1
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10