Reactie: Eens, behalve het overhemd met korte mouwen. Ik heb eens in een kantoor gewerkt waar het vaak te warm was, en daar hadden veel mannen overhemden met korte mouwen aan. Het is dus ook gebonden aan bedrijf en plaats wat wel en niet kan.
Reactie: Cloud computing kan tot lagere TCO, kortere TTM, innovatie en meer flexibiliteit leiden, maar dat moet echt per casus worden bepaald. Een voldoende volwassen IT organisatie met veel ervaring met outsourcing - doorgaans wordt van externe leveranciers gebruik gemaakt - en nieuwe technologie is essentieel. Speciale aandacht verdient de governance tussen business, IT en leverancier(s).
Reactie: Crisis, baan onzekerheid, stress; hoe ga je daarmee om? Harder concurreren met collega's, leidt dat tot meer baanzekerheid en minder stress? Lijkt me niet. Harder met collega's concurreren is niet de oplossing.
Wat te doen? Natuurlijk, zorg voor uitstekende competenties. Maar ga ook eens dieper in op je overtuigingen. Kloppen je aannames over jezelf, je (loop)baan en je gewenste toekomst? Misschien een kans voor verandering en groei? Verandering is imers een continu proces...
Reactie: Wat een onzin. Wie zegt dat 'toch moet er onderscheid zijn in wat u draagt in uw vrije tijd en op uw werk'? Voor een manager misschien, maar voor heel veel beroepen en werkomgevingen gaat dit niet op.
Reactie: De gevolgen van de crisis op organisaties en medewerkers lijken logisch, dit artikel lezende. Bedrijven strijden als concurrenten tegen elkaar om de klant en medewerkers tegen elkaar om de baan. Een neerwaartse spiraal is ontstaan. Opleiden en positief tegenover elkaar staan zal helpen om dit tegen te gaan. Maar is het genoeg? Bedrijven en medewerkers staan nu op het kruispunt om echt te veranderen. Samen met collega's en concurrenten de handen in elkaar slaan. Creeer nieuwe diensten, producten. Verbeter service. Niet tegenover elkaar staan. Vraag klanten en medewerkers hoe zij de toekomst van het bedrijf zien. Betrek hen erbij, zodat de kloof met de klanten kleiner wordt en het echte potentieel in de organisatie zichtbaar wordt.
Reactie: Je praat met het verstand van een iq ver onder de 100. Zonder inkomsten de ondergang van de maatschappij. Net zo achterlijk als de rest. Geen dak boven je hoofd of te eten zou je helpen eens normaal te praten.
Reactie: In de huidige economische situatie groeien management en medewerkers steeds vaker uit elkaar. Meestal gaat het om reorganisaties of andere vormen van afslanken die slecht uitpakken voor medewerkers. Management wil dat het bedrijf overleeft, medewerkers willen niet veranderen.
Voorbeelden genoeg. Retailers die winkelpersoneel moeten ontslaan omdat er meer online verkocht moet worden. Bedrijven die hun producten outsourcen naar lage lonen landen. Bedrijven die zich laten overnemen. Diverse situaties waarbij management en medewerkers de visie niet delen.
Reactie: Goed artikel en goed onderwerp. Ik pas het toe in Business Development trajecten, waarbij prospects soms niet goed kunnen aangeven wat voor oplossing zij zoeken. Of dat een bepaalde oplossing het probleem niet oplost.
Reactie: Het is denk ik logisch dat in een tijd van hoge werkdruk in combinatie met minder baanzekerheid de onderlinge samenwerking leidt tot meer stress. Die daardoor ook de onderlinge concurrentie doet verhogen.
Toch is concurrentie tussen collega's iets van alle tijden. Natuurlijk zijn er allerlei team building programma's, maar als iemand boven het maaiveld uitkomt dan wordt die toch gezien als concurrent.
Reactie: Ik ben het helemaal eens in dit geval met de SP.
Nederland wordt verkocht aan Amerika. Volgens mij zitten er blijkbaar in Nederland en in Brussel vertegenwoordigers zowel voor Nederland als voor de Europese unie te slapen.
Ze krijgen daar in Brussel dus eerst slaapgeld en daarna wachtgeld. EIGENLIJK zou HEEL NEDERLAND IN OPSTAND MOETEN KOMEN.
De kinderopvang in Nederland is ook al gekocht door Amerika zonder dat Dhr. Rutten het weet!!!
Straks de ziekenhuizen en de gezondheidszorg.
En we verkopen de energie markt aan Rusland?
Reactie: Eerlijk is eerlijk...binnen 5 minuten een telefoontje. De prijs is inmiddels aangepast. Ik ga maar eens SNEL surfen om SNELLER te kunnen lezen straks ;-)
Reactie: Op zich ben ik best geinteresseerd om eens zo'n cursus te volgen maar dan on-line vanwege mijn drukke agenda. Maar tijdens het lezen op de site zag ik voor dezelfde cursus op de ene pagina een bedrag onder de 200 euro staan en op de betaalpagina vervolgens 249,00. Ik adviseer de sitebeheerder een cursus''langzaam en bedachtzaam schrijven''. :-D