Reactie: Een slechte ontwikkeling.Ik ben het eens met Ad de Beer. Het lijkt wel of werving en Selectie om binnen het grote aantal reacties te kunnen selecteren een nieuw selectiemiddel is gaan gebruiken. Internet is ook vaak vrije tijd. wat iemand daar doet of zegt, zegt niets over de professionaliteit van de persoon.
Reactie: Heel Nederland slaapt, inclusief al die adviseurs die menen het te weten en samen met UWV iedereen op het verkeerde been zetten.
De minimum premies ZW en WGA flex zijn voor beide wetten 0,14 %!!!
Dit volgt namelijk uit de rekenformule. UWV schrijft op pagina 14 van haar premienota:
De gerealiseerde minimumpremies voor de WGA-flex en ZW-flex zijn overigens hoger dan het hierboven gepresenteerde vastgestelde minimumpremies. Dit komt door de maximering van de correctiefactor op de waarde twee. De (minimum)premie bij een risico van 0% is voor zowel de WGA-flex als de ZW-flex 0,14%.
Reactie: Helemaal mee eens! Businessresultaten verbeteren, kwaliteit verbeteren en daarin initierend en ondersteunend zijn was wat mij betreft altijd al het doel van opleiden/hr. En inderdaad Petra, praten over performanceresultaten van leren in welke vorm dan ook, lijkt te spannend. Tegelijk is de invloed van leren op performance niet altijd eenduidig aan te geven. Maar dat maakt het gesprek erover aangaan met opdrachtgevers alleen maar interessanter! Dus Jos, ja, ik doe mee!
Reactie: En nou maar hopen dat de woningmarkt een enigszins gezond aanzien houdt. En dat de gekte in de ontwikkeling van prijzen, veroorzaakt door schaarste, lage rente en hypotheekrenteaftrek, niet terugkeert. De kans daarop lijkt goed, gelet op alle maatregelen die zijn genomen en de druk die voorlopig nog wel op inkomens blijft rusten. Hopelijk gaan we met elkaar verstaan onder een ''goede woningmarkt'': een woningmarkt waarin consumenten een ruime keuze en veel waar voor hun geld krijgen. Zoals we dat ook graag in andere markten zien.........
Reactie: Het is opnieuw een bewijs van het amateurisme dat werving en selectie momenteel domineert!
Mensen worden niet aangenomen op basis van wat ze kunnen, niet op basis van wie ze zijn, maar op basis van hoogst onbetrouwbare gegevens op hoogst onbetrouwbare media!
Een professionele inkoper van talent laat zich niet leiden door dit soort gegevens, maar gaat uit van de competenties en persoonlijkheid van kandidaten.
Wat erger is, pas nog een werkzoekende gesproken die werd afgewezen, an sich kan dat maar de reden? ''U heeft geen account op Facebook, u bent dus niet van deze tijd''.
Gelukkig maken wij het mogelijk talent te onthullen op basis van gegevens die er wél toe doen, competenties, persoonlijkheid en talent.
Reactie: Eindelijk echt concreet goed nieuws, nu hoop ik wel dat de aangekondigde bezuinigingen niet te veel negatieve invloed gaan hebben op de woningmarkt.
Reactie: Interessant, als het gebrek aan financiele middelen de belangrijkste oorzaak is, dan verwacht ik dat dit ook voor heel veel andere branches zal gelden.
Reactie: Natuurlijk moet je als werknemer zo verstandig zijn om op social media (of welk publiekelijk terrein dan ook) geen negatieve uitlatingen te doen over je werkgever. Natuurlijk moet je als werkgever trachten om van elke werknemer een ware ambassadeur van je organisatie te maken (want dan wordt er uitsluitend en met trots over je bedrijf gepraat op social media) en tenslotte: natuurlijk is het volkomen overbodig om een apart (het zoveelste) beleid op te stellen voor social mediagebruik..
Reactie: Een andere slimme oplossing: Zet er een notulist op met een horloge die onafhankelijk is, iemand laat uitpraten en vooraf een agenda maakt door rond te gaan.
Reactie: Wanneer bedrijven meer gebruik zouden maken van zogenaamde virtuele kantoren (applicaties + gegevens veilig via https in de cloud) was veel van de hierboven benoemde onrust overbodig.
Het is wel opvallend hoe weinig deze suggesties op Managersonline.nl aan bod komen.
Aandacht management bestaat niet. Dat is mensenkennis en daar draait het om. Als iemand manager is voor het geld in plaats van voor het werk en het plezier wat je er uit kan scheppen om het voor en door zal een team lagere ziekteverzuim hebben met een betere motivatie. Het eindproduct is waar het om draait. Strategisch denken in plaats van q1 tot q4 zal sterken. e afname i al 30 jaar i werking met kruiwagens en vriendenpolitiek in plaats van met kwaliteit. We leven in 201 en niet meer in 2004 toen de sky de roze limmit was.
Reactie: Dank allemaal voor jullie reacties.
@Henk: gelukkig is het inderdaad niet overal hetzelfde, maar hoe meer aandachtmanagers er zijn hoe beter!
@Richard: enne... aandachtmanagement kun je leren!