zoeken Nieuwsbrief
      RSS    Twitter   
  
nieuws
 

Ranking: Shell best, Nissan slechtst presterende bedrijf in Nederland

5 september 2001 - Shell is het rijkste en best presterende bedrijf in Nederland, Nissan het slechtste. Shell wordt gevolgd door ING Groep en Philips.

Dat blijkt uit de top-1000 ondernemingen met een hoofdkantoor in Nederland, bedrijven die het grootste deel van hun omzet in Nederland genereren en natuurlijk de door en door echt Hollandse bedrijven. De lijst is afkomstig van het magazine Quote. In de lijst van best presterende bedrijven komen verder 'oer-Hollandse' ondernemingen voor als ING Groep, Koninklijke Ahold, Philips, Aegon, ABN Amro en Vitol Holding. Vitol is een Rotterdamse groothandelaar in olie.

Onder de slechtst presterende bedrijven komen KPN (nog) niet voor, aangezien de jaarcijfers van 2000 als uitgangspunt dienden voor de lijst. UPC hoort wel tot de slecht-presteerders. Een ander telecombedrijf, met de zeer Nederlandse naam Dutchtone staat ook op de lijst, op een vijfde plaats met een verlies van f 673 miljoen. Ook het geplaagde supermarktconcern Laurus deed het in 2000 al slecht en behaalde in de lijst van de 'verliezers' van Nederland een derde plaats. De Japanse autofabrikant Nissan, met het Europese hoofdkantoor in Amsterdam, heeft de twijfelachtige eer de lijst aan te voeren met een verlies van bijna f 2 miljard.

 
 Doorsturen   Reageer   
  
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
'Sneltraining' Spreken in het openbaar
Een unieke sneltraining, anders dan andere en met stip de beste op dit gebied in Nederland. De methode Mind Tuning van Pieter Frijters is vernieuwend en staat garant voor succes. Bel voor meer informatie 0182 - 612 345 of surf naar www.spreek.nl.
Lees verder
reacties
De verandercyclus van mensen (1) 
Procesmanager vervangt leidinggevende als casemanager bij verzuim  (1) 
Hoe maak ik passieve medewerkers proactief? (1) 
Medewerkers willen loonstrook digitaal ontvangen (1) 
Nederlander is geen avontuurlijke consument (1) 
Volvo XC90, de motoren (1) 
Werven via social media wint aan populariteit (1) 
beurs
AEX index: 403.46 -0.08 %
Stijgers Dalers
Philips kon 23.68  5.2 %
ING groep 10.94  4.8 %
Gemalto 66.42  4.6 %
Telegraaf me 5.65  -3.9 %
Neways elect 7.3  -2.5 %
Ict automati 5.7  -0.9 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Oracle ziet omzet stijgen
Fed stuwt hogere koersen Wall Street
meer beurs
top10
Tien manieren om te managen op geluk
Nederlander wil vaker zonnepanelen als buren die ook hebben
Wanneer roddelen bemoeienis vraagt van de manager
Financiële dienstverleners zien groot voordeel in digitale volwassenheid
Grotere mkb-bedrijven hebben weinig inzicht in verkoop- en financiële informatie
De verandercyclus van mensen
Past HR-beleid Europese bedrijven nog wel in deze tijd?
De belangrijkste cyberbedreigingen voor 2015
Social moet in DNA van verzekeraars
Woningverkopen stijgen, en niet alleen in Amsterdam
meer top 10
boekennieuws
De Wet van Snuf
Iedereen weet hoe het principe van wederkerigheid werkt: wat u geeft, krijgt u terug. Een krachtig principe, dat vrijwel altijd en overal opgaat. Het helpt ons om onze omgeving op een positieve manier te beïnvloeden. Zodat we succesvoller zijn, thuis en op het werk. Toch zijn er maar weinig mensen die de kunst van het geven echt beheersen. Het boek De Wet van Snuf brengt daar verandering in.
Lees verder
meer boeken
vacatures
meer vacatures