zoeken Nieuwsbrief
      RSS    Twitter   
  
nieuws
 

Ranking: Shell best, Nissan slechtst presterende bedrijf in Nederland

5 september 2001 - Shell is het rijkste en best presterende bedrijf in Nederland, Nissan het slechtste. Shell wordt gevolgd door ING Groep en Philips.

Dat blijkt uit de top-1000 ondernemingen met een hoofdkantoor in Nederland, bedrijven die het grootste deel van hun omzet in Nederland genereren en natuurlijk de door en door echt Hollandse bedrijven. De lijst is afkomstig van het magazine Quote. In de lijst van best presterende bedrijven komen verder 'oer-Hollandse' ondernemingen voor als ING Groep, Koninklijke Ahold, Philips, Aegon, ABN Amro en Vitol Holding. Vitol is een Rotterdamse groothandelaar in olie.

Onder de slechtst presterende bedrijven komen KPN (nog) niet voor, aangezien de jaarcijfers van 2000 als uitgangspunt dienden voor de lijst. UPC hoort wel tot de slecht-presteerders. Een ander telecombedrijf, met de zeer Nederlandse naam Dutchtone staat ook op de lijst, op een vijfde plaats met een verlies van f 673 miljoen. Ook het geplaagde supermarktconcern Laurus deed het in 2000 al slecht en behaalde in de lijst van de 'verliezers' van Nederland een derde plaats. De Japanse autofabrikant Nissan, met het Europese hoofdkantoor in Amsterdam, heeft de twijfelachtige eer de lijst aan te voeren met een verlies van bijna f 2 miljard.

 
 Doorsturen   Reageer   
  
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Duizenden managementboeken! Maar wat moet je nu echt weten?
De nieuwe MBA in één dag CD-box van Ben Tiggelaar geeft het antwoord. Tien nieuwe audioprogramma’s met een scherpe selectie uit de beste ideeën van de belangrijkste managementdenkers in een luxe CD-box én tegelijk als MP3-download. Met inzicht en advies van o.a. Jim Collins, John Kotter en Ken Blanchard. 
Bespaar uren lezen en duizenden euro’s. Nu met tijdelijk alleen voor bezoekers van Managersonline.nl een gratis exemplaar van MBA in één dag - Het boek kado!
Lees verder
Ondernemers verspillen veel geld met online adverteren
reacties
Banken blokkeren afkoop woekerpolissen (1) 
MKB ziet krachtenbundeling als grootste innovatietrend voor 2014 (1) 
Erasmus Innovatie Monitor: Nederlandse bedrijven innoveren minder (1) 
Duurzame groei voor wereldwijde economie verwacht (1) 
Uitstoom babyboomer maakt nieuwe salarisvoorkeuren duidelijk (2) 
Vertrouwen in zorgverzekeraars extreem laag (2) 
Werkgevers moeten privéproblemen van medewerkers bespreekbaar maken (2) 
beurs
AEX index: 422.91 -0.13 %
Stijgers Dalers
BE semicondu 17.19  3.6 %
Imtech 4.19  3.2 %
Doc data 18.7  3 %
Fugro 20  -3.2 %
Delta lloyd 18.08  -3 %
Galapagos 12.55  -2.7 %
Resultaten HP onder druk
Wall Street maakt pas op de plaats
Nipt hoger slot Wall Street in de maak
meer beurs
top10
Klopt uw zelfbeeld?
Vier do’s en don’ts op het gebied van talentontwikkeling
Goed ingericht loopbaantraject maakt werknemer aantoonbaar flexibeler inzetbaar
Uitstoom babyboomer maakt nieuwe salarisvoorkeuren duidelijk
Helft medewerkers hecht sterk aan plaats- en tijdonafhankelijk werken
Duurzame groei voor wereldwijde economie verwacht
Vertrouwen in zorgverzekeraars extreem laag
Nederlandse digitale-infrastructuursector levert significante bijdrage aan internet-economie
IT-organisaties niet in staat te voldoen aan de groeiende vraag naar applicaties
Bedrijven laten kansen mobiele strategieën onbenut
meer top 10
boekennieuws
De Wet van Snuf
Iedereen weet hoe het principe van wederkerigheid werkt: wat u geeft, krijgt u terug. Een krachtig principe, dat vrijwel altijd en overal opgaat. Het helpt ons om onze omgeving op een positieve manier te beïnvloeden. Zodat we succesvoller zijn, thuis en op het werk. Toch zijn er maar weinig mensen die de kunst van het geven echt beheersen. Het boek De Wet van Snuf brengt daar verandering in.
Lees verder
meer boeken
vacatures
meer vacatures