zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Banners: geen aandacht, wel effect

25 mei 2007 - Bijna geen enkele consument kijkt er bewust naar, maar toch werken banners wel. De herhaalde blootstelling aan de online reclames stemt de klant gunstiger ten opzichte van die producten. Onderzoekers lieten drie groepen studenten een tekst lezen waarin enkele banners een fictief product aanprezen. De groepen kregen de advertenties nul, vijf of twintig keer te zien.

Toen de studenten gevraagd werd naar hun negatieve gevoelens, was er geen verschil merkbaar tussen de groepen. Pas toen ze naar hun positieve gevoelens werd gevraagd, was er een bijna lineair verband zichtbaar tussen het aantal advertenties in de tekst en de positieve gevoelens voor het merk.

Negatief aspect
Volgens de onderzoekers hebben advertenties vooral zin bij impulsaankopen. Als consumenten zelf op zoek gaan naar informatie heeft online reclame maken nauwelijks zin. Alle positieve eigenschappen van een product vallen overigens in het niet als er ook maar één negatief aspect opvalt.




Bron: Zibb, Tweakers
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Aantal zoekopdrachten naar ‘groene’ banen neemt toe
 Wet- en regelgeving en bedrijfsgroei meest bepalend voor IT-investeringen
 Zes tips om de klant van de toekomst te binden
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Zzp’er, denk na over de risico’s die u loopt (2) 
Twee derde Nederlanders vreest voor oudedagvoorziening (1) 
Nederlander worstelt met financiële administratie (1) 
Nederlander beschikt niet over digitale vaardigheden voor de toekomst (1) 
Nederlander heeft geen vertrouwen in verandervermogen organisatie  (7) 
Zes tips voor een goede elevator pitch (1) 
'Smartphoneverbod is overcompensatie' (3) 
top10
Nederlander heeft geen vertrouwen in verandervermogen organisatie
Nederlander beschikt niet over digitale vaardigheden voor de toekomst
Bedrijven worstelen met balans tussen digitale innovatie en security
Zo verkleint u de afhankelijkheid van Office 365
Solliciteren? Vertel uw persoonlijke verhaal
Nederlander worstelt met financiële administratie
Mobiliteit goed voor werkgever en werknemer
27 procent huishoudens belegt, ondanks lage rente
Bedrijfsleven onder druk door politieke risico’s en politiek geweld
Zes tips om de klant van de toekomst te binden
meer top 10
vacatures
meer vacatures