zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Marketeers controleren resultaat van hun bureaus niet

27 februari 2007 - Reclamebureaus kunnen nauwelijks voldoen aan de veranderende vraag van hun klanten, en marketeers laten het na om de resultaten van hun bureaus te meten. Zo zegt Forrester Research. Het marktonderzoeksbureau legt met het rapport 'Help Wanted: 21st Century Agency' een vinger op de zere plek van veel Amerikaanse reclamebureaus, die worstelen met het veranderende medialandschap en hun nieuwe rol daarin.

Hoe kunnen ze hoofdpartner van de marketeer blijven, in een tijd die vraagt om verregaande specialisatie, in een steeds digitalere omgeving, dat was de vraag die Forrester zich stelde. In het onderzoek maakten de researchers gebruik van de zogenaamde Net Promotor Score, waarbij een groep marketeers het volgende werd gevraagd: 'Zou jij een bepaald product of bepaalde dienst van je bureau aanbevelen aan iemand anders?'

Gevoel is niet te meten


De bureaus scoorden een magere 21 procent, dat wil zeggen dat maar weinig klanten hun diensten zouden aanbevelen bij anderen. Aan de andere kant zegt 76 procent van de marketeers dat ze niet weet hoe men de ROI van hun bureaus moet berekenen. 69 procent zegt dat bureau-ROI te moeilijk is om te meten.
Peter Kim, onderzoeker bij Forrester: 'Er is altijd een mate van ontevredenheid bij marketeers over hun bureaus. Het verbaast me echter dat driekwart van de marketeers de resultaten niet tegen de meetlat legt. Op basis waarvan is men dan ontevreden? De ontevredenheid hangt meer samen met een gevoel, niet met slechte cijfers. En een gevoel kun je niet meten.'


Bron: Ad Age, Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10