zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Kantoorinrichting wordt 'Workplace Consultancy'

21 april 2002 - De tijd dat een bedrijf een kantoor ging huren, de catalogus met kantoormeubilair pakte en de ruimte vervolgens vol zette met bureaus en vergadertafels is voorbij. Kantoorinrichting is een managementinstrument geworden, waarmee productiviteit, werkplezier, cutluur en de eigen identiteit kunnen worden beďnvloed.

Kantoorinrichting heet tegenwoordig Workplace Consultancy.



Werkplekanalyse
Dat stelt directeur Rob de With van At Work Solutions in het magazine Management View. Het bedrijf van De With maakt voorafgaand aan de inrichting van een kantoor een uitgebreide werkplekanalyse. Daarbij inventariseert hij de manieren waarop medewerkers met elkaar samenwerken en de wijze waarop maximale productiviteit kan worden gehaald.

Interactie en autonomie
Belangrijke parameters bij het bepalen van de juiste werkplekopzet zijn de mate van interactie tussen collega's en de autonomie van werkzaamheden die mensen verrichten. Een advocatenkantoor kenmerkt zich bijvoorbeeld door een lage mate van interactie en een hoge mate van autonomie. Bij dergelijk werk passen eigen kamers het beste. Marketeers die veel overleggen en samenwerken passen beter in een flexibele en open werkplek.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10