zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Online reclamebestedingen stijgen explosief

15 augustus 2006 - De netto online mediabestedingen over het tweede kwartaal van 2006 blijken met maar liefst 40 procent gestegen ten opzichte van het tweede kwartaal van 2005. De nettobestedingen uit online display advertenties kwamen daarmee vorig kwartaal uit op 34 miljoen euro. Dit blijkt uit cijfers van IAB Nederland en Nielsen Media Research.

Branches die voorop liepen qua online mediabestedingen in 2006 waren Media met 23,6 procent, Telecom & ICT met 14,9 procent, Financiële Dienstverlening met 12,5 procent, Horeca-Toerisme-Recreatie met 9,3 procent en Retail met 5,9 procent.

De online advertentiebestedingen naar soort zagen er bij de 21 exploitanten over dit kwartaal als volgt uit: 51,84 procent kwam tot stand door banners en skyscrapers, contentintegratie en sponsoring 29,12 procent, pop-ups, interstitials en full screen ads 5,57 procent, e-mail 5,02 procent, search 4,52 procent en overig 3,93 procent.



Groei
Display advertising groeide dit kwartaal met 40 procent. Wereldwijd, ook in Nederland, groeien zoekmachineadvertenties met ruim 100 procent. De inkomsten over het tweede kwartaal van 2006 van marktleider Google en Yahoo/Overture in Nederland zijn zeker goed voor ruim € 36 miljoen. Online display advertising aangevuld met zoekmachineadvertenties komen dus in het tweede kwartaal van 2006 uit op ruim € 70 miljoen netto. Met de wetenschap dat het vierde en beste kwartaal nog moet komen, zullen de totale netto online bestedingen in 2006 de magische grens van € 250 miljoen waarschijnlijk wel halen.

Omzet
Deze omzet is afkomstig van duizenden Nederlandse websites, de grootste online dagbladen, webgidsen en zoekmachines. De 21 exploitanten en advertentienetwerken die deelnamen aan deze registratie waren: MSN, Adlink, IP, Netdirect, Adformatie, Funda, Webads, Wanadoo, Veronica, Lycos, ilse media, IDG Nederland, Wegener multimedia, Telegraaf, PCM, TAPPS, WebRegio, Testnet, Zylom en TradeDoubler. Nieuwe participant aan de registratie is Daisycon, aanbieder op het gebied van Performance Based Online Marketing.


Bron: Admanager
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10