zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Slecht relatiebestand kost bedrijfsleven miljoenen

20 april 2006 - Het Nederlandse bedrijfsleven is jaarlijks een slordige 400 miljoen euro kwijt aan fouten in relatiebestanden. Dit blijkt uit onderzoek van de Nyenrode Business Universiteit in opdracht van Human Inference en Cendris. Bij het onderzoek is alleen naar de directe kosten gekeken, zoals verkeerd verstuurde facturen en productzendingen die niet op de plaats van bestemming aankomen.

De gederfde inkomsten uit slecht prospectbeheer blijken vooral schrikbarend hoog te zijn. Indirecte kosten, zoals onnodige tijdbesteding, gemiste kansen en vermogenskosten ten gevolge van het late innen van facturen, zijn bij de 400 miljoen euro niet opgeteld.

Controle


De opdrachtgevers, Human Inference en Cendris, leveren software voor het beheer en controleren van adresgegevens. Het is voor hen bemoedigend dat 93 procent van de ondervraagden het belang van kwalitatief goede adresgegevens inziet. Toch controleert slechts 52 procent de data-invoer. Vaak zijn er wel procedures voor controle, maar worden deze niet nagestreefd.

Verschillen
Per bedrijfstak blijken er grote verschillen te bestaan op het gebied van de kwaliteitsmaatregelen voor adresbestanden. Bij financiele instellingen en openbare voorzieningen worden gewoonlijk drie Ã  vier keer van de in totaal acht te overwegen kwaliteitsmaatregelen getroffen. De horeca is hekkensluiter met slechts één maatregel.


Bron: MD Weekly
 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
heer Ko Leenknegt  |   | 
21-04-2006
 | 
13:24 uur
Een herkenbare situatie. Thuis begint het met de kerstkaarten. Uit de werksituatie herken ik het ook. Eenduidige, optimale relatiebestanden zijn nooit up to date.
Ondanks de software is dit een probleem.

(Klik hier)
Ruth Bloemen  |   | 
4-05-2006
 | 
15:20 uur
Geachte,

Ik ben een laatste jaar marketing studente. Ik ben momenteel bezig met mijn stage.
Ik ben op zoek naar alle informatie m.b.t. klantenbinding.
Kan u mij meer informatie geven over het onderzoek wat jullie hebben uitgevoerd?
Of kan u mij in contact brengen met iemand die hier meer over weet?

Alvast bedankt!

Vriendelijke groeten

Ruth Bloemen

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10