zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Beleggen via internet niet populair in Nederland

16 augustus 2001 - Nederlandse internetters kennen de mogelijkheden van het online beleggen niet of nauwelijks. Dat zegt onderzoeksbureau Metrix Lab.

Op basis van een willekeurige selectie heeft MetrixLab de online-beleggingssites van Binck, Alex, Robeco en Keytrade onderzocht. Aan het onderzoek deden bijna duizend internetgebruikers mee.



De helft van de ondervraagden weet niet dat via internet direct in aandelen kan worden gehandeld. Slechts 66 procent van de ondervraagden verwacht ‘real-time’ koersinformatie, terwijl alle onderzochte partijen dit aanbieden. Van de Nederlandse internetgebruikers overweegt 15 procent om binnen een half jaar een beleggingsrekening te openen op internet. Onder actieve beleggers stijgt dit percentage zelfs naar 70 procent.

Gemiddeld hebben de respondenten 5 minuten nodig om te beslissen of ze wel of niet met een online-broker in zee willen gaan. Naast voorwaarden en tarieven zoekt men vooral naar real-time aandelenkoersen en achtergrondinformatie over het bedrijf achter de site.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10