zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nieuw: na de yup en de dinki is er nu de BoBo

7 augustus 2001 - Marketeers delen de wereld graag in groepen. Oftewel, lang leve de dinkies, de homo’s, de nouveau riches, de senioren of de etnische minderheden.

Daar komt nu een nieuwe groep bij: de BoBo's. Niet te verwarren met de ooit door Ruud Gullit in het leven geroepen afkorting van Bonds Bonzen!

Allemaal lezen ze hun eigen lijfbladen en soms hebben ze zelfs hun eigen tv- en radiostations. Reclamemakers richten zich graag op dit soort 'doorsnedes'.

De bobo’s zijn een Franse ontdekking, oftewel de ‘bourgeois bohèmes', vrij naar het boek Bobos in Paradise van de Amerikaan David Brooks. Het gaat om beroepsgroepen als kunstenaars, consultants, journalisten en informatici, tussen de 30 en 55 jaar oud.

Deze bobo’s zijn een kruising tussen een hippie en een yup. Ze hebben culturele en artistieke interesses, geld zat en doen alles om maar vooral niet burgerlijk over te komen. Ze beslaan 4 procent van de Franse bevolking, zijn zeer regelmatig op internet te vinden en erg gevoelig voor merken. Die kopen ze het liefst in verantwoorde winkels, bio-winkels zijn bijvoorbeeld erg populair onder bobo’s. Het is dus een doelgroep met hybride trekjes: ze consumeren zich feitelijk suf, maar afficheren zichzelf tegelijkertijd als nonconformistisch. Qua mediagebruik zijn ze met name gericht op de kwaliteitsmedia.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Leaserijder wil data delen voor onderhoud, minder files en verkeersveiligheid
 Beveiligingsprofessionals verliezen 40 uur per maand door inefficiënte systemen
 Leidinggevende scoort onvoldoende voor begrip ex-kankerpatiënten
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Data Recovery Nederland haalt voor klant 115 bitcoins terug
reacties
Consument wil geen auto meer bezitten (1) 
Dat is logisch (1) 
Wat betekent een kostbare fout voor mijn positie? (1) 
Smart Industry, revolutie of evolutie? (2) 
Kunstmatige Intelligentie: 2,5 miljoen banen op de tocht (1) 
Geen waardering voor vrouwen die onderhandelen tijdens sollicitatie (1) 
Een derde wil andere baan of eigen baas worden (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Doc data 1.78  87.4 %
Altice 10.44  10.5 %
Value8 5.44  5 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Groothandels 49.3  -3.3 %
Brill kon 34.6  -1.7 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Wall Street overwegend in het groen
Consumentenkrediet VS groeit harder
meer beurs
top10
Vier dingen die managers moeten kunnen
Bazen van Nederland staan hun stoel af aan kinderen
Lagere lening door leaseauto, abonnementen en studieschuld
Niet langer veilig achter de firewall
Minder kans op armoede met gewone baan
Vacatures in Amsterdam moeilijk te vervullen
Breng mensen en technologie in balans
Gerichte aanvallen op radar industriële organisaties
Slechts twee op de vijf bedrijven beveiligen cloudgegevens met encryptie
Euforie over economische groei in Nederland vlakt af
meer top 10
vacatures
meer vacatures