zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Met een post-it krijgt u sneller wat gedaan

19 januari 2006 - Om sneller iets gedaan te krijgen van een collega of klant, is het raadzaam op uw verzoek een post-it briefje te plakken. Brieven die voorzien zijn van het bekende gele memobriefje worden veel sneller beantwoord dan die zonder. Dit blijkt uit onderzoek van de Amerikaanse psycholoog Randy Garner in het maandblad Psychologie deze maand.

Korte zin


Garner stuurde -voor een ander onderzoek- vragenlijsten rond. Op een derde deel van deze documenten schreef hij met de hand een korte zin waarin hij om een reactie vroeg. Op een derde deel plakte hij een gele post-it met hierop dezelfde zin geschreven en op het overgebleven deel schreef hij niets. De lijsten met een post-it kwamen veel vaker en sneller terug en de kwaliteit van de antwoorden was hoger. Volgens Garner vatten mensen een verzoek met een post-it op als een persoonlijke gunst en kunnen dit moeilijker afwijzen.

Direct marketing
Het effect van de post-it is overigens niet helemaal nieuw. Het memobriefje wordt nu al met enige regelmaat ingezet voor direct marketingacties, zoals mailings, en zelfs in tijdschriftadvertenties.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10